Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det vanlig å gi noe til lærere til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-16, 12:49   #21
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig å gi noe til lærere til jul?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg har pleid å kjøpe en sånn figursjokoladeplate fra Freia, eller en hjertesjokoladepakke som gutta har gitt siste skoledag.
Eldstemann ga til læreren sin i 8.kl. men fikk mannlig lærer 9.og 10 så har ikke gjort det nå.

Hvorfor ikke sjokolade til en mannlig lærer?

Gammel 11-11-16, 12:50   #22
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Det der er jo for å hindre korrupsjon. Lovens terskel er "utilbørlig fordel" som er egnet til å påvirke en eller annen disposisjon.

Det må virkelig kreves mye av en julegave til lærer om vi havner her, altså. Standpunktkarakter og ekstra undervisning, kanskje? Bluens eksempler må være godt og vel innafor.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-16, 12:52   #23
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvorfor ikke sjokolade til en mannlig lærer?

Fordi sønnen min synes det er pinligere å gi han noe enn når han hadde kvinnelig lærer.

Gammel 11-11-16, 13:32   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har gitt både jule- og sommergave hvert år til lærerne av felles innsamlede midler. Mot min vilje, kan det påpekes, jeg synes det er helt unødvendig. : scrooge:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-16, 13:36   #25
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også enig i at det er unødvendig med gaver til lærere, men nå er det jo veldig få gaver som blir gitt av ren nødvendighet? Jeg har ikke gitt personlige gaver til folk som tar seg av barna mine siden de gikk i barnehagen, men jeg kjenner at det er helt uproblematisk å bidra med 20-30 kroner på en felles sommergave.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-16, 15:23   #26
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes på ingen måte det er feil å gi gave, det er selvsagt bare hyggelig med en oppmerksomhet. Jeg får av noen foreldre, men det er ganske høy kleinhetsfaktor for de 16- 17 år gamle elevene mine.

Jeg ser også for meg at det er vanligst på de laveste trinnene, jeg ville begrenset det til et kort.

Gammel 11-11-16, 15:30   #27
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker det er helt greit å gi en liten oppmerksomhet til en lærer man er veldig fornøyd med. Vi pleide å gi til jentenes kontaktlærere på de lavere trinnene, men jentene syntes det ble pinlig etterhvert og ba om å få slippe. Det var da typisk en eske med god sjokolade og kaffe/te.
Jeg tror ikke det var så mange andre som gav julegave til læreren sin.

Gammel 11-11-16, 15:58   #28
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Takk for svar. Da leser jeg ut fra svarene at det ikke er kleint eller teit å gjøre det i alle fall.
Vi har hatt litt utfordringer med han ene poden, men lærere og sfo-ansatte har tatt det på strak arm, og resultatet er en trygg og god gutt som elsker skolen. Så da har jeg lyst til å gi dem en liten oppmerksomhet for å vise med mer enn ord, at vi setter stor pris på dem.

Jeg lager sjokoladesleder med nisse på. Det lagde jeg til de ansatte i barnehagen et år, og det var stor suksess.

Jeg er sånn at jeg liker å gi smågaver til folk, men så er jeg jo redd for at det skal oppfattes dumt eller kleint på noen måte.

Gammel 11-11-16, 16:09   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er også enig i at det er unødvendig med gaver til lærere, men nå er det jo veldig få gaver som blir gitt av ren nødvendighet? Jeg har ikke gitt personlige gaver til folk som tar seg av barna mine siden de gikk i barnehagen, men jeg kjenner at det er helt uproblematisk å bidra med 20-30 kroner på en felles sommergave.

Jeg synes en liten oppmerksomhet til sommeren hadde vært helt ok, men både jule- og sommergave hvert år fra alle til en som strengt tatt bare gjør jobben sin? Den ene var riktignok usedvanlig god, den andre er ... en søt, uerfaren lærer som gjør så godt hun kan, for all del.

- No. 4 -
Gammel 11-11-16, 16:12   #30
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes en liten oppmerksomhet til sommeren hadde vært helt ok, men både jule- og sommergave hvert år fra alle til en som strengt tatt bare gjør jobben sin? Den ene var riktignok usedvanlig god, den andre er ... en søt, uerfaren lærer som gjør så godt hun kan, for all del.

Joda. Men på jobben min får vi julegaver og julehilsener fra både kunder og leverandører, selv om vi strengt tatt bare gjør jobben vår. Gitt det forholdet nordmenn gjerne har til jul, synes jeg ikke det er noe rart i å gi små juleoppmerksomheter til sine egne eller sine barns lærere også. (Selv om jeg absolutt ikke synes det er påkrevd.) Ikke som en bonus for å ha gjort en ekstra god jobb, bare som en hyggelig hilsen. Det er jo alltid - nettopp - hyggelig, synes jeg.

Gammel 11-11-16, 16:19   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg får av leverandører, men ikke kunder. Vet ikke helt om jeg føler meg som kunde eller leverandør til skolen, egentlig?

Neida, det er jo ikke noe galt i det, jeg synes bare det er for mye med to ganger i året, og ganske mye mer enn en liten blomst også. Hilsen grinebiter og klassekontakt med dårlig fantasi og tid.

- No. 4 -
Gammel 11-11-16, 16:20   #32
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Sjokolade er fint. Ingen grunn til å gjøre det mer avansert enn som så. Hilsen klassekontakt som ikke gidder å legge mer kreativitet i det enn nødvendig.

Gammel 11-11-16, 23:23   #33
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Sjokolade er fint. Ingen grunn til å gjøre det mer avansert enn som så. Hilsen klassekontakt som ikke gidder å legge mer kreativitet i det enn nødvendig.

Jeg er også den type klassekontakt som gjør minst mulig ut av jobben. (Kanskje derfor ingen har gitt meg julegave når jeg har vært klassekontakt? ), og kjøper blomsterbukett og/eller sjokolade. Enkelt og greit.
Forresten enig i at to ganger i året er for mye. Her går vi for bare sommerhilsen.

Gammel 12-11-16, 09:49   #34
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøper til barnas lærere hver jul og hver sommer. Gjorde det i barnehagen også, vi gir også og til ballettlærer og pianolærer. Ikke noe stort, nesten alltid sjokolade. Føler ikke at vi må, gjør det kun fordi vi selv har lyst og synes det er koselig å gi.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 09:57   #35
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som lærer foretrekker jeg å ikke få personlige gaver. Jeg synes det er litt ubehagelig. Men jeg blir veldig glad for kortene og tegningene som elevene har laget helt selv.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 11:17   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke gjort det enda nei, mine barn har to kontaktlærere hver og da blir det fire gaver. Trenger ikke være noe dyrt, selvsagt, men har ikke tenkt over det før nå. Men så er jeg jo egentlig av typen som elsker å gi gaver, spesielt matgaver, kanskje helst noe hjemmelaget. *matblogger*
Gir jo til kolleger osv. Lurer på om jeg skal gi en liten oppmerksomhet i år. Gaver er jo aldri NØDVENDIG? Og ja, de gjør "bare" jobben sin, men det betyr jo ikke at man ikke vil vise at man virkelig setter pris på den jobben de gjør og hvordan de gjør den. Barnas lærere er helt fantastiske mennesker som virkelig SER hvert barn, som er lette og hyggelige å prate med og jeg setter umåtelig stor pris på måten de jobber på. Og det kunne jeg tenke meg å vise dem via en oppmerksomhet og noen fine ord. God idé.

Gammel 13-11-16, 09:05   #37
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Har barna dine virkelig to kontaktlærere hver, eller er det to kontaktlærere i klassen? Det siste er ikke så uvanlig.

Gammel 13-11-16, 09:43   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vurderer å begynne nå, og se om det har noe utslag på karakterene.

(Neida.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-16, 11:11   #39
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk et gullsmykke fra en 10. klasse jeg hadde en gang. Dette var til sommeren når de sluttet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-16, 13:21   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Har barna dine virkelig to kontaktlærere hver, eller er det to kontaktlærere i klassen? Det siste er ikke så uvanlig.

Litt dårlig formulert fra min side, hehe. Det er to kontaktlærere per klasse. Det er nok vanlig i dag ja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.