|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
flisespikker
|
Sv: Er det vanlig å gi noe til lærere til jul?
Hvorfor ikke sjokolade til en mannlig lærer?
|
|
|
#22 |
|
Smugleser
|
Sv: Er det vanlig å gi noe til lærere til jul?Det der er jo for å hindre korrupsjon. Lovens terskel er "utilbørlig fordel" som er egnet til å påvirke en eller annen disposisjon.
|
|
|
#23 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fordi sønnen min synes det er pinligere å gi han noe enn når han hadde kvinnelig lærer.
|
|
|
|
#24 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det vanlig å gi noe til lærere til jul?Vi har gitt både jule- og sommergave hvert år til lærerne av felles innsamlede midler. Mot min vilje, kan det påpekes, jeg synes det er helt unødvendig. : scrooge:
|
|
|
#25 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er det vanlig å gi noe til lærere til jul?Jeg er også enig i at det er unødvendig med gaver til lærere, men nå er det jo veldig få gaver som blir gitt av ren nødvendighet? Jeg har ikke gitt personlige gaver til folk som tar seg av barna mine siden de gikk i barnehagen, men jeg kjenner at det er helt uproblematisk å bidra med 20-30 kroner på en felles sommergave. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
ctrl+z
|
Sv: Er det vanlig å gi noe til lærere til jul?Jeg synes på ingen måte det er feil å gi gave, det er selvsagt bare hyggelig med en oppmerksomhet. Jeg får av noen foreldre, men det er ganske høy kleinhetsfaktor for de 16- 17 år gamle elevene mine.
|
|
|
#27 |
|
saftig
|
Sv: Er det vanlig å gi noe til lærere til jul?Jeg tenker det er helt greit å gi en liten oppmerksomhet til en lærer man er veldig fornøyd med. Vi pleide å gi til jentenes kontaktlærere på de lavere trinnene, men jentene syntes det ble pinlig etterhvert og ba om å få slippe. Det var da typisk en eske med god sjokolade og kaffe/te.
|
|
|
#28 |
|
lettere utlada
|
Sv: Er det vanlig å gi noe til lærere til jul?Takk for svar. Da leser jeg ut fra svarene at det ikke er kleint eller teit å gjøre det i alle fall.
|
|
|
#29 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg synes en liten oppmerksomhet til sommeren hadde vært helt ok, men både jule- og sommergave hvert år fra alle til en som strengt tatt bare gjør jobben sin? Den ene var riktignok usedvanlig god, den andre er ... en søt, uerfaren lærer som gjør så godt hun kan, for all del.
|
|
|
#30 |
|
flisespikker
|
Joda. Men på jobben min får vi julegaver og julehilsener fra både kunder og leverandører, selv om vi strengt tatt bare gjør jobben vår. Gitt det forholdet nordmenn gjerne har til jul, synes jeg ikke det er noe rart i å gi små juleoppmerksomheter til sine egne eller sine barns lærere også. (Selv om jeg absolutt ikke synes det er påkrevd.) Ikke som en bonus for å ha gjort en ekstra god jobb, bare som en hyggelig hilsen. Det er jo alltid - nettopp - hyggelig, synes jeg.
|
|
|
#31 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det vanlig å gi noe til lærere til jul?Jeg får av leverandører, men ikke kunder. Vet ikke helt om jeg føler meg som kunde eller leverandør til skolen, egentlig?
|
|
|
#32 |
|
flisespikker
|
Sv: Er det vanlig å gi noe til lærere til jul?Sjokolade er fint.
|
|
|
#33 |
|
Halloen!
Jeg er også den type klassekontakt som gjør minst mulig ut av jobben. (Kanskje derfor ingen har gitt meg julegave når jeg har vært klassekontakt? |
|
|
|
|
|
#34 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Er det vanlig å gi noe til lærere til jul?Vi kjøper til barnas lærere hver jul og hver sommer. Gjorde det i barnehagen også, vi gir også og til ballettlærer og pianolærer. Ikke noe stort, nesten alltid sjokolade. Føler ikke at vi må, gjør det kun fordi vi selv har lyst og synes det er koselig å gi. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er det vanlig å gi noe til lærere til jul?Som lærer foretrekker jeg å ikke få personlige gaver. Jeg synes det er litt ubehagelig. Men jeg blir veldig glad for kortene og tegningene som elevene har laget helt selv.
|
|
|
|
#36 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Er det vanlig å gi noe til lærere til jul?Har ikke gjort det enda nei, mine barn har to kontaktlærere hver og da blir det fire gaver. Trenger ikke være noe dyrt, selvsagt, men har ikke tenkt over det før nå. Men så er jeg jo egentlig av typen som elsker å gi gaver, spesielt matgaver, kanskje helst noe hjemmelaget. *matblogger*
|
|
|
#37 |
|
Halloen!
Sv: Er det vanlig å gi noe til lærere til jul?Har barna dine virkelig to kontaktlærere hver, eller er det to kontaktlærere i klassen? Det siste er ikke så uvanlig. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er det vanlig å gi noe til lærere til jul?Jeg fikk et gullsmykke fra en 10. klasse jeg hadde en gang. Dette var til sommeren når de sluttet. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Litt dårlig formulert fra min side, hehe. Det er to kontaktlærere per klasse. Det er nok vanlig i dag ja.
|
![]() |
|
|