Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fine grønnfarger til soverom?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-16, 09:27   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine grønnfarger til soverom?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg ville valgt den øverste av de tre Tallullah. Den var nydelig. Den i midten synes jeg blir for blå, i dette tilfellet.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Den midterste der syns jeg faktisk ligner mer på det Sjøsmaragd ser ut som i virkeligheten (den øverste i min link).

Ja, lurer på om den midterste blir for blå. Fargene i teppet er egentlig varianter av ganske klar grønn, uten innslag av blått eller grått. Den øverste liker jeg også godt. Jeg greier ikke finne hva det er, riktignok. Blogglenka funker ikke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-16, 09:48   #22
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den øverste av de tre mørke i innlegget ditt, sammen med nostalgi 7237?

Gammel 07-11-16, 09:54   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den øverste av de tre mørke i innlegget ditt, sammen med nostalgi 7237?

Muligens? Om de ikke slår hverandre litt ihjel?

Gammel 07-11-16, 09:56   #24
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Muligens? Om de ikke slår hverandre litt ihjel?

Ja, det tenkte jeg også på. Kanskje den lyse bør være litt mer dempet, som den forrige jeg nevnte (Pale green) ...

Gammel 07-11-16, 09:57   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, det tenkte jeg også på. Kanskje den lyse bør være litt mer dempet, som den forrige jeg nevnte (Pale green) ...

Ja, det kan kanskje funke! Den hadde gått meg hus forbi. Ellers enig i gul/grått framfor blått. Tenker at de andre veggene kanskje bare bør være brukket opp fra hvit i en gulgrønngrå tone.

Gammel 07-11-16, 11:28   #26
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ta med deg sengeteppet til en fargehandler og be ham scanne teppet og finne frem til en grønnfarge som allerede er i teppet.

Jeg gjorde det med kjøkkenflisene som er i litt blandede toner, og så fant vi et kompromiss.

Jeg tror forøvrig at du skal ha vinterhagegrønnfargen min med litt mindre gult i. Hva med S3020-G20Y? Se også på S3020-G10Y. Eller kanskje du skal gå mørkere og se på S5020-G10Y?

Gammel 07-11-16, 16:11   #27
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jotun green marble:

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-16, 16:48   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Den var også fin! Lurer litt på om jeg skal male hodeendeveggen og enten hele taket i svartgrønn, eller i en ramme typ 30 cm ut på veggen og taket, og kritthvitt på resten. det er to skap med hvite dører på soverommet også.

Gammel 07-11-16, 17:22   #29
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har veldig fine grønnfarger! Jeg har laget tre varianter av dem, så de passer til hverandre. Jeg skal se om jeg finner kodene. Jeg har den lyseste i gangen, den mellomste på stua, og den mørkeste på et skap og rekkverk/lister.

Gammel 07-11-16, 18:25   #30
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes grønt og grønt kan bli for mye. Hva med en mørk, lekker blåfarge? Så blir det teppet mye mer av et blikkfang!

Gammel 07-11-16, 18:53   #31
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Blått skjærer veldig med akkurat de grønnfargene, er jeg redd. Jeg skal selvsagt ta med et putetrekk av samme mønster til malesjappa og dobbelsjekke altså. Jeg skjønner hva du mener med grønt på grønt, men tror jeg kan unngå det om jeg velger en skikkelig mørk grønnfarge. Muligens.

Gammel 08-11-16, 11:08   #32
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grønt er fantastisk, fordi ingen grønnfarger egentlig skjærer med andre grønnfarger. Naturen er jo grønn, ikke sant, og vi går ikke ut i hagen og tenker at den grågrønne Stachys byzantina skjærer med den blågrønne Hosta 'Blue Hawaii' eller en limefarget prydtobakk. Det går fint.

Gammel 08-11-16, 11:22   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Njæ, jeg er ikke helt enig når det ikke er planter altså.

Gammel 08-11-16, 13:27   #34
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Jotun green marble:

Denne synes jeg var fin. Og det var en tilsvarende mørk, støvet blå jeg hadde i tankene.

Gammel 08-11-16, 13:44   #35
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Denne var kjempefin, og er veldig "riktig" i forhold til grønnfargene i sengeteppet, synes jeg. Enkelte hvite detaljer i rommet er med på å dempe det grønne inntrykket en smule, så jeg hadde tatt inn et par hvite puter, lamper eller annet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-16, 13:56   #36
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Vi har to digre hvite skap, vinduskarmen er hvit, og jeg vurderer om de andre veggene skal være hvite også. Jeg tror det kan gi en passe kjølig effekt, også kan sengeteppet gjøre det litt kreisibanana igjen, slik at vi ikke blir for elegante. Det skulle tatt seg ut!

Gammel 08-11-16, 14:01   #37
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Vi har to digre hvite skap, vinduskarmen er hvit, og jeg vurderer om de andre veggene skal være hvite også. Jeg tror det kan gi en passe kjølig effekt, også kan sengeteppet gjøre det litt kreisibanana igjen, slik at vi ikke blir for elegante. Det skulle tatt seg ut!

Jeg tror at vegger i for eksempel klassisk hvit blir flott. Litt dramatisk, men samtidig dempende mot alt det grønne.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.