Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

[SKAM] Innlegg 1003-2000

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-16, 23:23   #321
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [SKAM] Innlegg 1003-2000

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg er litt redd det skjer noko alvorleg med Isak og at vi finn han på sjukehus eller liknande etter pausen. Dei andre pausane har vore lagt til periodar kor hovudpersonen har opplevd lite ...

Å, nei! Ikke si sånt! Skremmende tanke!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 06-11-16, 00:47   #322
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dette er første gang jeg følger fandiskusjoner, åpenbart.

Du må jo følge med Poly! Isaks lille sammenbrudd på fortauet skjedde jo rett nede i gaten her!

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 06-11-16, 11:08   #323
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, med den musikken til nattklippet er ikke dette et happy moment for Isaken vår. jeg heller mot sykehus eller alvorlig i perioden vi ikke får se. MEN jeg er sikker på at det går bra til slutt på et eller annet vis.

Hvilket signal sendes det ut om Eskild skulle utnytte Isak nå? Nei, det er ikke Eskild.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 06-11-16, 15:37   #324
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, må se en gang til!

Gammel 06-11-16, 17:40   #325
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, liker absolutt ikke musikken til den teaseren, nei. Dyster musikk!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 06-11-16, 18:30   #326
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg lurer litt på om noko av det engasjementet serien vekker heng saman med at vi aldri veit når oppdateringen kjem. Eg kjenner i alle fall at med varsla pause blir det meir som andre TV-serier, typ "Eg gleder meg til å sjå korleis det går neste mandag".

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 06-11-16, 19:12   #327
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg lurer litt på om noko av det engasjementet serien vekker heng saman med at vi aldri veit når oppdateringen kjem. Eg kjenner i alle fall at med varsla pause blir det meir som andre TV-serier, typ "Eg gleder meg til å sjå korleis det går neste mandag".

Definitivt. Det er et genialt grep.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 06-11-16, 19:28   #328
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Tipper det er en av faktorene. I tillegg til at episoden kommer ut i små klipp i realtime og at karakterene har egne Instaprofiler. Det er bygget opp et eget Skam-univers hvor seerne får mer enn kun episoden, og det er lettere å leve seg inn i serien siden det virker mer ekte.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 06-11-16, 19:28   #329
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Engasjementet bygger seg i hvertfall opp med pauser og at man ikke vet når klipp kommer. Det samme må antall treff på nettsidene gjøre.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 06-11-16, 20:09   #330
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Du må jo følge med Poly! Isaks lille sammenbrudd på fortauet skjedde jo rett nede i gaten her!

Ja, det var det, ikke sant?

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 06-11-16, 20:17   #331
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Åpenbart. Sitter akkurat nå og tilfeldigvis (helt sant altså) ser siste episode på NRK3, og det gir ikke samme følelse å se alle klippene satt sammen til en episode. Jeg føler at jeg nesten kjente samme fysiske smerte som Isak gjorde da han gikk å ventet på et livstegn fra Even, før han endelig dukket opp i gymtimen. Det ble liksom ikke helt det samme når det klippet kom med en gang i episoden, selv om det stod dag og klokkeslett liksom.

Gammel 06-11-16, 21:51   #332
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Åpenbart. Sitter akkurat nå og tilfeldigvis (helt sant altså) ser siste episode på NRK3, og det gir ikke samme følelse å se alle klippene satt sammen til en episode. Jeg føler at jeg nesten kjente samme fysiske smerte som Isak gjorde da han gikk å ventet på et livstegn fra Even, før han endelig dukket opp i gymtimen. Det ble liksom ikke helt det samme når det klippet kom med en gang i episoden, selv om det stod dag og klokkeslett liksom.

Enig! Å se episodene uten å følge "bloggen" er virkelig ikke det samme altså. Jeg synes skam går fra å være en helt fin og småmorsom serie når den inntas episodevis til å bli smått genial når man følger dag-til-dag-versjonen.

Gammel 06-11-16, 22:18   #333
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Enig! Å se episodene uten å følge "bloggen" er virkelig ikke det samme altså. Jeg synes skam går fra å være en helt fin og småmorsom serie når den inntas episodevis til å bli smått genial når man følger dag-til-dag-versjonen.

Nemlig. Kombinert med det at rollefigurene har sine egne instakontoer hvor de også poster "live". Formatet er nytenkende i min verden i alle fall.

Gammel 07-11-16, 07:34   #334
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er det absolutt slik for i øyeblikket Pause blei posta forsvann Skam frå pannebrasken.

Gammel 07-11-16, 07:37   #335
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

For meg er det absolutt slik for i øyeblikket Pause blei posta forsvann Skam frå pannebrasken.

Mens jeg fortsatt sjekker flere ganger daglig.

Gammel 07-11-16, 12:39   #336
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Ja, det var det, ikke sant?

Rett rundt svingen for deg ja!

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 07-11-16, 19:10   #337
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nok en junkie melder seg. Jeg har nettopp binget meg gjennom sesong 1 og 2, og typisk nok så tok jeg igjen serien nøyaktig da de tok pause.
Og for en smertefull siste episode før pausen.

Gammel 07-11-16, 23:03   #338
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

*kremt*. Screenshotta og sammenlignet med tidligere klipp og mener ut fra føflekk- plassering at det er Even. *Sherlock*

Gammel 07-11-16, 23:05   #339
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

*kremt*. Screenshotta og sammenlignet med tidligere klipp og mener ut fra føflekk- plassering at det er Even. *Sherlock*

Knis! Har sett at det er mange som har gjort det og kommet fram til Even. (Noen har også kommet fram til Eskild, men jeg niholder på Even.)

amylin er ikke aktiv  
Gammel 08-11-16, 09:45   #340
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Jeg håper virkelig at det er Even, det blir liksom helt feil med Eskild!

Jeg har forøvrig studert videoen opptil flere ganger, men klarer ikke å se noe annet enn hud, så jeg er virkelig helt blank...

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.