|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?Jeg kommer også til å "avlyse" dagen for mitt eget vedkommende, så snart jeg kan. Ille nok med halvtannet tiår der bursdagen min har gått med til å styre med kostymer for barn som ikke liker å kle seg ut, men ikke vil skille seg ut heller og alt drama som følger med det, og gresskar som er noe helvetes pøt å styre med og å følge dem rundt på dørene og trøste dem når de blir skremt og fandens helvetes oldemor.
|
|
|
#83 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?Vi feirer ikke halloween og har følgelig ingen godteskål. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?Jeg liker ikke Halloween og deler følgelig ikke ut godteri. Hadde jeg gjort det ville det nok vært rosenkål dyppet i sjokolade.
|
|
|
#85 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Det forstår jeg ikke, hvorfor noen vil lage ekkelt juksegodteri=kål og gi til små utkledde unger. Jeg leste om dette i avisa her om dagen, og for meg er det bare merkelig. På min dør kommer det ganske mange små unger som kommer, og jeg trenger jo ikke å være en dust. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
|
Det var en spøk, da.
|
|
|
#87 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?Uff, nei. Her kommer det drøssevis med barn. De er sleipe og kommer flere ganger. Jeg tok de i klassen til minsten på fersken for de husket jeg for vi snakket jo litt sammen. De kommer i store grupper så jeg har også sagt maks 3 godis pr barn. Jeg ser an litt og plukker til de for mange er fryktelig sleipe og tar skikkelig neve og løper vekk. De er liksom ikk seg selv med denne utkledningen på....
|
|
|
|
#88 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?Jeg har heller aldri skjønt dette behovet for å hevne seg på ungene som feirer, fordi man selv ikke liker halloween. Det er det mest snipete og kjerringaktige jeg kan tenke meg. Selv om jeg regnet med at Albertine spøkte, så har jeg lest flere kommentarer på face og andre steder fra voksne folk som skriver om hva de skal gjøre med "drittungene" eller "snørrungene" hvis de viser seg der. Kommer med lignende "morsomme" forslag og backer hverandre opp.
|
|
|
#90 |
|
intro
|
Jeg også, i praksis - selv om jeg skal innrømme at jeg lo veldig høyt av de sjokoladetrukne rosenkålene da jeg så bildet på Facebook. (Jeg liker feiringa, jeg da, og bidrar til å bygge oppunder ved å avholde Halloween-bursdag hvert år, så jeg greier nok ikke helt å sette meg inn i aggresjonen.)
|
|
|
|
#91 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?Jeg hadde syntes det var kjempegøy om en av mine unger kom hjem med en sjokolade-forkledd rosenkål, men ville aldri funnet på det selv. Jeg hadde synes at det var hysterisk morsomt om jeg selv også hadde blitt utsatt for en slik practical joke. Det er jo ikke farlig å få litt ekkel smak i munnen. (Og jeg hadde trodd at det var gjort fordi det er morsomt, ikke som en ondsinnet hevn på drittunger.)
|
|
|
#92 |
|
Halloen!
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
|
Fordi norsk kultur er høyverdig, selvsagt.
|
|
|
|
#94 |
|
Halloen!
Ah- vel, jeg er like lite tolerant for fjas, tull og stress uansett hvilken kultur det stammer fra, det skal jeg ha. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#96 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?Rosenkålsjokolade er jo bare en practical joke, og egentlig VELDIG passende på Halloween!
|
|
|
#97 |
|
|
Jeg bruker å dra ut på kvelden, mens Alberto deler ut godis. Så alle som ringer på hos oss får. Når det gjelder mine egne barn er jeg ikke hypp på at de skal gå rundt og samle inn, men det er mer på grunn av sukkerinntaket.
|
|
|
#98 |
|
ctrl+z
|
Det skjønner jeg godt og det er nok ikke forventet heller. For vår del tilrettelegger vi jo fordi vi selv har allergier og derfor har lett tilgang på både kunnskap og ulike varianter. Min allergiker går på døra som alle de andre og så plukker vi ut det hun ikke kan spise når hun kommer hjem. Hun står ikke og krever godteri hun kan spise.
|
|
|
#99 |
|
intro
|
|
|
|
|
#100 |
|
maler
|
Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?Jeg har kjøpt en pose på rema, de hadde i løsvekt som var godt egnet og selvfølgelig merket med halloweengodteri. Mine unger skal ikke gå runde. De skal på et alternativt arrangement i år, så det spørs om vi blir kvitt noe av det godteriet.
|
![]() |
|
|