Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan man oppfatter folk på nett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-06, 15:01   #321
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Det er ikke ofte jeg bruker navn på kjønnsorganer for å beskrive folk, men en gang ga jeg en fyr hakeslipp ved å kalle ham for en fellespikk. - Etter at han flere ganger hadde betegnet de jomfruelige, dydige og prektige venninnene mine og meg som horer og madrasser. - Nittitallets tensingøvelser kunne være lærerike.

Ellers synes jeg slike uttrykk er vulgære, og jeg holder meg heller til brødhode, suppegjøk, kålmark, suppehue, gnom, gjøk og andre Donalduttrykk.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 15:13   #322
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg tenker meg at det var med ø fordi han skriver et slags radikalt bokmål og ikke bergensdialekt. (Også mulig at jeg husker feil, selvsagt. Det er veldig lenge siden jeg leste det.)

Mulig det.
Hål med å er nok mest rett på bergensdialekt. Høl med ø er strilamål.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 16:27   #323
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Ellers synes jeg slike uttrykk er vulgære, og jeg holder meg heller til brødhode, suppegjøk, kålmark, suppehue, gnom, gjøk og andre Donalduttrykk.

Fiiiine, fiiiine uttrykkene. Det finnes ikke noe bedre ord en suppegjøk og gnom!

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 16:36   #324
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Enig i det. Reagerer selv når jeg hører damer bruker det ordet på den måten.

Ah, men du har aldri HØRT meg bruke det.

Gammel 10-10-06, 17:01   #325
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ah, men du har aldri HØRT meg bruke det.

Nei, har jo ikke det. Det er heller ingen damer som hører at jeg sier det. Jeg er såpass gentleman at jeg klarer å finne et annet ord hvis det er damer til stede. (Akkurat som om det er noe å være stolt av. )

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 17:11   #326
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg må ærlig innrømme at jeg tror aldri jeg har vært så provosert over noen at jeg følte jeg måtte kalle dem med navn av denne karakter. Og jeg er nordfra og ikke prippen heller.

Ikke for den del, jeg kan et par grove uttrykk som ikke har vært nevnt enda, men jeg tror nesten jeg står over å dele dem med dere.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 17:24   #327
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Men heter det virkelig PÅ Kongsvinger? Jeg ville sagt I.

På Vinger!

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 17:56   #328
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jada, du må gjerne arrestere meg, men om du har fulgt med litt på hva slags ord jeg tar i min munn til vanlig for å beskrive noen, så ville du oppdaget at jeg ALDRI kaller noen for mindre intelligent, dum, lite opplyst (den er lite brukt her på forumet i forhold til på NM), nek, kjerring, idiot eller andre ufine beskrivelser på folk jeg diskuterer eller er uenig med.

DERFOR; for en gangs skyld (måtte det bli siste!!) tok jeg igjen med Skremmern for at hun kanskje skulle kunne se hvor utrolig stygt og dumt det ser ut når man legger seg på et slikt lavt nivå kommunikasjonsmessig.

Lite hyggelig tone javel, men jeg har da sett minst like hyggelig tone i andre innlegg på annet forum av FLERE av brukerne her inne FLERE ganger før uten at det har blitt reagert hverken i øst eller vest.

MEN jeg tar det du skriver til etteretning jeg. Ydmyk som jeg er.

Jeg sier ikke at jeg ikke forstår hvorfor du tente, altså. Jeg ville likevel understreke på det sterkeste at jeg ikke liker at vi begynner med skjellsord her inne. Uansett grunn.

(5 sider igjen å lese. Puh.)

Gammel 10-10-06, 19:09   #329
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Kjære semintelektuelle fittehælveter som jeg liker så godt, åpner herved innboksen min for røde tyttebær men det får nå være.

Ja til et fargerikt felleskap osv, om noen vil skrive i lys råååsa og dynge teksten ned med smiles, på dialekt, eller skrive tre hundre siders innlegg i korrekt norsk med 17 referanser til uddanninga si so fø...ng what.

Her er det takhøyde nok til å både være halvfasistoid,nynorskbruker, nordlenning og fjortis ikke sant? Var ikke det det som var pointet?

Noen innlegg er for MEG for sytete,kjedelige,lange ,sure,snille, rotete, politisk korekte-ukorekte,handler om vafler, men da har jeg altså helt fri vilje i forhold til hva jeg gidder å lese.

Om noen føler seg støtt over at andre virker uinteligente, så gråt litt -det hjelper.

Nå har jeg en vag erindring av at hovedinnlegger hadde et poeng, et svært underholdende et også.

Desuten syns jeg stort sett skremmeren er jævlig morsom

Sist redigert av era : 10-10-06 kl 19:11. Årsak: overdreven baijnnskap
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 19:32   #330
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror du virkelig at det innlegget der er ille nok til å rødprikkes? Prøv hardere min venn, om du vil provosere. Eller kanskje ikke fullt så hardt.

Gammel 10-10-06, 19:38   #331
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Tror du virkelig at det innlegget der er ille nok til å rødprikkes? Prøv hardere min venn, om du vil provosere. Eller kanskje ikke fullt så hardt.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 19:54   #332
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Her er det takhøyde nok til å både være halvfasistoid,nynorskbruker, nordlenning og fjortis ikke sant? Var ikke det det som var pointet?

Poenget var vel hvordan man blir oppfattet av leserne på forumet. Det er selvfølgelig takhøyde for alle nevnte. Men VIL man framstå som en fjortenårig nordlening?

Det er fascinerende å kommunisere på denne måten. Sjøl om man bare er fjorten, og fra Nord-Norge, trenger ikke det være det bildet man umiddelbart gir. Man kan velge å skrive slik at budskapet kommer mer frem enn de ytre kjennetegnene på personen bak. Eller man kan la alt ved seg selv tyte ut gjennom tekst og bilder. Som Myrsnipa så glitrende illustrerte, vil man oppfatte innleggene forskjellig.

LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 20:05   #333
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Men heter det virkelig PÅ Kongsvinger? Jeg ville sagt I.

He,he,he Vi som er fra Kongsvinger sier på Kongsvinger og de som bor der sier også på Kongsvinger. Vi sier forøvrig på Hamar og på Elverum også (som er de andre to "byene" i Hedmark fylke). Men jeg vet ærlig talt ikke om det er riktig eller ei.

Sist redigert av Elin : 10-10-06 kl 20:12.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 20:27   #334
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

*tolker*

Ehm, nei?

Gammel 10-10-06, 20:30   #335
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

hælvete får ikke lagt inn bilder...*gir opp*

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 20:47   #336
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

He,he,he Vi som er fra Kongsvinger sier på Kongsvinger og de som bor der sier også på Kongsvinger. Vi sier forøvrig på Hamar og på Elverum også (som er de andre to "byene" i Hedmark fylke). Men jeg vet ærlig talt ikke om det er riktig eller ei.

Jeg har også alltid sagt Kongsvinger, Hamar og Elverum, og jeg er fra Oslo. Uansett mener jeg at det som er vanlig å si på disse stedene må være det riktige.

Gammel 10-10-06, 20:48   #337
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Oskarsmamma, her.

Det virker veldig uintelligent å ikke skjønne dialekt - enten det nå er muntlig eller skriftlig, synes jeg da...

Hva er problemet, egentlig? Jeg er i grunnen helt enig med Oskarsmamma, jeg.

Opprinnelig lagt inn av era, her.

Kjære semintelektuelle fittehælveter som jeg liker så godt, åpner herved innboksen min for røde tyttebær men det får nå være.

Ja til et fargerikt felleskap osv, om noen vil skrive i lys råååsa og dynge teksten ned med smiles, på dialekt, eller skrive tre hundre siders innlegg i korrekt norsk med 17 referanser til uddanninga si so fø...ng what.

Noen innlegg er for MEG for sytete,kjedelige,lange ,sure,snille, rotete, politisk korekte-ukorekte,handler om vafler, men da har jeg altså helt fri vilje i forhold til hva jeg gidder å lese.

Om noen føler seg støtt over at andre virker uinteligente, så gråt litt -det hjelper.

Nå har jeg en vag erindring av at hovedinnlegger hadde et poeng, et svært underholdende et også.

Desuten syns jeg stort sett skremmeren er jævlig morsom

(særlig redigeringskommentaren ) Megabra! Fikk du mange røde?

Gammel 10-10-06, 20:51   #338
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Uintelligent er det når man skriver på dialekt. Jeg kan ikke begripe at mennesker, etter minst 9 års skolegang, ikke har skjønt at Norge har to offisielle skriftspråk. ( da er ikke samisk inkludert)

Gammel 10-10-06, 20:53   #339
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Jeg har også alltid sagt Kongsvinger, Hamar og Elverum, og jeg er fra Oslo. Uansett mener jeg at det som er vanlig å si på disse stedene må være det riktige.

Jeg også sier . Er fra Kongsvinger, men bor Gjøvik. Men sier ikke Oslo da, men i.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 20:55   #340
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Hva er problemet, egentlig? Jeg er i grunnen helt enig med Oskarsmamma, jeg.

Som flere andre har prøvd å få frem her, så er det ikke snakk om å ikke forstå, men at enkelte dialekter kan være ganske slitsomme å lese, og man bruker unødvendig lang tid på å lese innlegg på disse dialektene. Hvis man da er litt sliten i hodet en dag, kan det hende at det gjør at man ikke orker å lese det. Tipper at jeg ville mistet noen lesere underveis hvis jeg hadde skrevet på min Oslo-Øst-dialekt.
Hvis den som har skrevet innlegget er mest opptatt av å få ting ned på tastaturet, gjerne i en herlig pastellfarge som man kan sitte og beundre, så værsågod. Hvis man derimot ønsker å formidle budskapet sitt til flest mulig av brukerne på forumet, så har det kommet frem noen gode tips for å oppnå det i denne tråden.

Emneord
klassiker, krangling, språk

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:24.