Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Adventskalender - 11 år

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-16, 19:27   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Adventskalender - 11 år

Nokon som har gode forslag til nettbutikker med koselige, rimelige gaver? Ikkje eBay.

Gammel 18-10-16, 22:18   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Adventskalender - 11 år

Hva definerer du som rimelig?

Gammel 18-10-16, 22:33   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til gutt eller jente?

Jeg synes det er veldig mye enklere å kjøpe kalendergaver til datteren min, men det er godt mulig at det bare er forskjell på ungene mine.

Snuppa får (og blir veldig glad for) små flasker med sjampo, dusjsåpe, klut som vokser, leppepomade, truser, sokker, hårpynt, tegnesaker, klistremerker og andre sånne småting. Til sammen blir det jo en relativt stor utgift, men mye av det er jo ting hun uansett hadde fått.

Knerten har i år bestemt seg for å få en liten sjokoladebit 6 dager i uka og heller en litt større gave en gang i uka (typ: ny skylanderfigur). Han klarer ikke å oppdrive noen som helst form for entusiasme for den typen gaver som snuppa får, så vi er begge enige om at vi styrer unna.

Gammel 18-10-16, 22:41   #4
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Slike ting som Tjorven sin datter liker min også. Der er like gamle. Min elsker også kunst og tegning, for tiden er det endel dyre tusjer hun ønsker seg. Myke kosesokker fra Cubus er også stas å få. De har ofte 3 for 2 og er også fin gave til venninne. Mine to fikk noen flaxlodd i kalenderen i fjor og litt finere julegodteri kjøpt i godteributikk.

Gammel 19-10-16, 23:34   #5
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hva definerer du som rimelig?

Eg tenkjer at kvar gave bør ikkje komme på meir enn tretti kroner. Av og til meir, av og til mindre. Det er ei jente, og eg og kjem nok til å ende opp med mykje av det samme som deg, tjorven, og samme tankegangen, å kjøpe meir av det ho alltid treng. Men det hadde vore morsomt med noko litt uventa gøy i eit par av lukene.

Gammel 19-10-16, 23:43   #6
millact

Standard

Neglelakk, neglefil, neglelakkfjerner. H&M har jo masse slike ting til en billig penge. Kjøpe et søtt refleksdyr på Europris forleden til yngste sin sekk. Obs har rimelige fingervanter.

Gammel 20-10-16, 08:35   #7
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Takk igjen!! Neste gong eg skal til Oslo skal eg innom H&M. God ide!

Gammel 20-10-16, 10:02   #8
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Takk igjen!! Neste gong eg skal til Oslo skal eg innom H&M. God ide!

Stikk innom TGR også, når du først er i byen. Og Søstrene Grene. Jeg fant mye til lillesøster der i fjor.

Gammel 20-10-16, 14:58   #9
millact

Standard

Up Stairs, Nille og Europris er også aktuelle steder.

Gammel 20-10-16, 15:03   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På H&M har de fingervanter til smart-telefon, det er genialt for Pokémonfrelste, som min 11-åring. Ellers bruker det å være en del morsomt småtteri på apotekene, av sånt som Tjorven lister opp. Min 11-åring liker også sånt, og er relativt lett å glede når det gjelder slike ting. Søstrene Grene bruker forresten å ha små pakker med utstyr til å lage enkel julepynt, som papirstjerner o.l., det kan være fint i en kalender. Og pepperkakeform en av dagene, her har de som regel fått en ny hvert år, og det begynner å bli en bra samling.

I kalenderen på første desember har jeg brukt å gi (alle tre ungene sammen) et stearinlys med datostreker på, og en fyrstikkeske med julemotiv. Det er ungenes jobb å tenne dette hver kveld ved kveldsmaten eller middagen gjennom hele advent. Det synes jeg er en koselig tradisjon.

Gammel 20-10-16, 16:10   #11
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Kor er tgr og kor i oslo er søstrene grene? (Lat). Det med lyset var ein veldig koselig ide!

Gammel 20-10-16, 16:28   #12
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Kor er tgr og kor i oslo er søstrene grene? (Lat). Det med lyset var ein veldig koselig ide!

TGR er blant annet på Arkaden like ved Oslo S og søstrene grene er vel litt lenger opp i byen, en av sidegatene til Karl Johan.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.