Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?
Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.
Men, jeg må jo si at jeg stusser på at mange ser ut til å mene at Johaug skulle ha sjekket bedre. Hun sjekket med landslagslegen, det må vel regnes som å ha sjekket godt? Ville det ikke vært rimelig spesielt om hun (og andre) i tillegg satt og googlet for seg selv, etter å ha rådført seg med legen?
Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.
Jeg synes det er forskjell på en fastlege med veldig mange pasienter med ulike behov, og en landslagslege som jobber med akkurat disse utøverne og hvor det å unngå at de får i seg dette må være en helt sentral del av jobben. Jeg synes virkelig at det må være innafor normal aktsomhet å stole på legens råd der, selv om det jo nå viser seg at det likevel hadde vært lurt å sjekke selv (hvis historien er sann).
Jeg sjekker alltid nye medisiner som skrives ut til Minsta, selv om hun får sine medisiner fra barnelegespesialist, som kjenner henne godt og som dobbeltsjekker med sin overlege før de skrives ut.
Det er faktisk ikke spesielt krevende eller uvanlig å lese pakningsvedlegg på egne medisiner altså. Det vet de fleste som har mye å tape på feil medisinbruk eller som har et høyt forbruk av medisiner.
|