Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-16, 11:45   #341
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?

Noe av det jeg selv er blitt mer bevisst i tråden er at jeg synes at det er feil prosedyre på hvordan dette blir behandlet. Jeg kjenner at for min del hadde det vært mer riktig med en mer "vanlig" rettsprosedyre. Og da tenker jeg feks at:

• Navnet på utøveren ikke hadde vært offentliggjort før dommen var falt
  • At utøveren kunne delta på treninger og samling, men ikke i konkuranser. Dette på samme måte som feks en lærer som er siktet for seksuelle overgrep - veldig riktig at vedkommende ikke får fortsette i jobben, men han/hun bør jo kunne ta videreutdanning i yrket sitt mens han/hun venter på resultatet av rettsaken?

Gammel 17-10-16, 11:49   #342
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Noe av det jeg selv er blitt mer bevisst i tråden er at jeg synes at det er feil prosedyre på hvordan dette blir behandlet. Jeg kjenner at for min del hadde det vært mer riktig med en mer "vanlig" rettsprosedyre. Og da tenker jeg feks at:

• Navnet på utøveren ikke hadde vært offentliggjort før dommen var falt
  • At utøveren kunne delta på treninger og samling, men ikke i konkuranser. Dette på samme måte som feks en lærer som er siktet for seksuelle overgrep - veldig riktig at vedkommende ikke får fortsette i jobben, men han/hun bør jo kunne ta videreutdanning i yrket sitt mens han/hun venter på resultatet av rettsaken?

Det gjeld jo ein god del mediesakar som får mykje omtale før domsavsigelse. Men her er det vel Johaug og dei rundt henne som har arrangert den første pressekonferansen? Det verka som om det var dei som offentleggjorde det.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 12:16   #343
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg forsto det som at det er kun nasjonalt, dessverre

Er det ikke sånn at Norge dømmer først, og så kan WADA (eller Therese) anke det videre til topps? Mener jeg har lest det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 14:42   #344
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

No er det stadfesta at Johaug fekk heile pakninga, med vedlegg og eske. Eg meiner ho må stå for det ho har gjort.

I går skulle eg prøve forklare dattera mi kva som hadde skjedd og sammenligna med at vi var på restaurant, eg sa nei takk til vin og servitøren då sa at vinen var alkoholfri. Seinare kjørte eg heim og blei stoppa i kontroll og hadde promille. Hadde eg då sluppe å mista lappen fordi servitøren sa vinen var alkoholfri?

Gammel 17-10-16, 14:56   #345
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Hun ville fått mer sympati fra meg om hun hadde tatt sin andel av ansvaret sammen med legen, at først og fremst han sviktet sin jobb, men at det tross alt er hennes endelige ansvar.

Men det er mulig det er en juridisk strategi, at hun får lavere straff om hun ikke er å klandre.

Sist redigert av mkj : 17-10-16 kl 15:10.
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 15:23   #346
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje hun får lavere straff om hun gråter ...

Gammel 17-10-16, 15:47   #347
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Kanskje hun får lavere straff om hun gråter ...

Tror du virkelig at det var skuespill?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 15:53   #348
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det hadde vært på grensen til inkompetent om de ikke har lagt en strategi for presseseansen altså. Jeg tror absolutt ikke det var skuespill, men jeg tror hun kan ha fått beskjed om å ikke holde noe igjen, stille opp usminket og det er jo veldig rart å ikke bruke lommetørkle i den situasjonen hun var i. Selvsagt har de vært ute etter å vekke sympati! På meg virket det dessverre motsatt, men det har helt klart hatt en effekt på folkets reaksjon.

Men selvfølgelig; jeg syns uendelig synd på henne, det er virkelig en tøff situasjon hun har havnet i.

Sist redigert av Tallulah : 17-10-16 kl 16:30. Årsak: Presisering
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 15:58   #349
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Nei, hulkinga var sikkert ekte nok den, og jeg tviler ikke på at dama er ulykkelig, men det virker jo nesten som om det satses på grining og sympati framfor argumenter for å nå fram. Ellers ville hun vel tatt seg litt mer sammen på pressekonferansen og stått for det hun hadde gjort. Hvis hun mener at hun har en god sak, og at argumentene holder, så er det vel bare å legge det fram.

Det var jo det samme argumentet som ble brukt i forhold til kritikken av bruken av astmamedisin, der Johaug først og fremst framhevet at hun blir så lei seg når medisinbruken blir mistenkeliggjort.

Gammel 17-10-16, 16:38   #350
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Men hun tar seg ikke sammen ellers heller, hun kaster seg rundt halsen på kongen og brøler av glede. Ikke noe nytt, altså.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 16:45   #351
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Men hun tar seg ikke sammen ellers heller, hun kaster seg rundt halsen på kongen og brøler av glede. Ikke noe nytt, altså.

Og det bruker man selvfølgelig. Man fortsetter å understreke følelsesmennesket.

Jeg mener egentlig ikke å dra følelsene hennes i tvil altså, og jeg innser at jeg ikke føler meg så nær henne at jeg bruker fornavnet hennes, så egentlig burde jeg nok slutte å diskutere pressekonferansen på denne måten. Jeg ser at de som føler det nærere tar det mer som personlig kritikk av henne, og det er ikke ment sånn. Men jeg ser at det lett kan tolkes slik.

Gammel 17-10-16, 16:50   #352
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det blir litt absurd å diskutere andres følelsesutbrudd i både seiersrus og livskrise.

Gammel 17-10-16, 16:57   #353
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes det blir litt absurd å diskutere andres følelsesutbrudd i både seiersrus og livskrise.

Jeg ser det er det det lett kan oppfattes som. Jeg har egentlig diskutert kommunikasjonsstrategien. Uansett, jeg lar det ligge, for skiløping, skiløpere og doping bryr mer egentlig lite. Jeg er opptatt av kommunikasjon og kommunikasjonsstrategi.

Gammel 17-10-16, 17:00   #354
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vel ikke hun har kommunikasjonsstrategi i tankene hverken når hun brøler av glede eller gråter på pressekonferanse. Og det er kanskje uprofesjonelt, men jeg har sett folk falle gjennom for langt mindre enn det.

Gammel 17-10-16, 17:02   #355
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Mens jeg syns det er utopisk å tro at det ikke ligger en form for kommunikasjonsstrategi rundt pressekonferansen om dopingen. Jeg mener ikke at måten hun vinner på er en del av en mediestrategi.

Gammel 17-10-16, 17:03   #356
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Mens jeg syns det er utopisk å tro at det ikke ligger en form for kommunikasjonsstrategi rundt pressekonferansen om dopingen.

Det gjorde det nok selvsagt, men så tror jeg følelsene tok overhånd for henne. Jeg tror ikke gråten var strategisk og et ledd i byggingen av "Therese Johaug som følelsesmenneske".

Gammel 17-10-16, 17:05   #357
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Som sagt; jeg tror ikke det var skuespill. Jeg tror hun har fått beskjed om hvordan det kan være lurt å utrykke seg.

Gammel 17-10-16, 17:09   #358
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

En vurdering er jo om det hun har gjort er prestasjonsfremmende eller ikke. Det er en vesentlig forskjell på bloddoping (som finnene ble tatt for ved at man fant tomme blodposer på rom) og leging av et munnsår. Kowalczyk er alltid raskt fremme og bærer ved til bålet. Hun har kanskje glemt at hun testet positivt på forbudt stoff i 2005 for å dempe en betennelse, ble utestengt 1 år, anket dommen og fikk den opphevet.

Sist redigert av Fløyel : 17-10-16 kl 17:17. Årsak: Skrev Justinas navn feil.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-16, 17:11   #359
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Justyna Kowalczyk har vel aldri slått meg som noe sjarmtroll, men jeg synes faktisk det er merkelig at hun tillater seg å være såpass cocky. Ikke bare har hun den lignende saken bak seg, men hun har lagt seg laglig til for hogg om det er hun som gjør den neste feilen.

Gammel 17-10-16, 17:24   #360
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det er forskjell på en spontan reaksjon og hvordan man opptrer på en pressekonferanse man har hatt ei uke på å forberede seg til.

Emneord
porolon, stillongs

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.