|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#341 |
Leser
|
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Noe av det jeg selv er blitt mer bevisst i tråden er at jeg synes at det er feil prosedyre på hvordan dette blir behandlet. Jeg kjenner at for min del hadde det vært mer riktig med en mer "vanlig" rettsprosedyre. Og da tenker jeg feks at:
![]() |
#342 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?
Det gjeld jo ein god del mediesakar som får mykje omtale før domsavsigelse. Men her er det vel Johaug og dei rundt henne som har arrangert den første pressekonferansen? Det verka som om det var dei som offentleggjorde det.
![]() |
![]() |
#343 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det ikke sånn at Norge dømmer først, og så kan WADA (eller Therese) anke det videre til topps? Mener jeg har lest det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?No er det stadfesta at Johaug fekk heile pakninga, med vedlegg og eske. Eg meiner ho må stå for det ho har gjort.
![]() |
![]() |
#345 |
Off the map.
|
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Hun ville fått mer sympati fra meg om hun hadde tatt sin andel av ansvaret sammen med legen, at først og fremst han sviktet sin jobb, men at det tross alt er hennes endelige ansvar.
røverunger 03 og 08 Sist redigert av mkj : 17-10-16 kl 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Kanskje hun får lavere straff om hun gråter ...
![]() |
#347 |
Panzerekstremfeminist
|
Tror du virkelig at det var skuespill?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Glamorøs
|
Det hadde vært på grensen til inkompetent om de ikke har lagt en strategi for presseseansen altså. Jeg tror absolutt ikke det var skuespill, men jeg tror hun kan ha fått beskjed om å ikke holde noe igjen, stille opp usminket og det er jo veldig rart å ikke bruke lommetørkle i den situasjonen hun var i. Selvsagt har de vært ute etter å vekke sympati! På meg virket det dessverre motsatt, men det har helt klart hatt en effekt på folkets reaksjon.
Sist redigert av Tallulah : 17-10-16 kl 16:30. Årsak: Presisering |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Semiaktiv
Nei, hulkinga var sikkert ekte nok den, og jeg tviler ikke på at dama er ulykkelig, men det virker jo nesten som om det satses på grining og sympati framfor argumenter for å nå fram. Ellers ville hun vel tatt seg litt mer sammen på pressekonferansen og stått for det hun hadde gjort. Hvis hun mener at hun har en god sak, og at argumentene holder, så er det vel bare å legge det fram.
![]() |
#350 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Men hun tar seg ikke sammen ellers heller, hun kaster seg rundt halsen på kongen og brøler av glede. Ikke noe nytt, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Glamorøs
|
Og det bruker man selvfølgelig. Man fortsetter å understreke følelsesmennesket.
![]() |
#352 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Jeg synes det blir litt absurd å diskutere andres følelsesutbrudd i både seiersrus og livskrise.
![]() |
![]() |
#353 |
Glamorøs
|
Jeg ser det er det det lett kan oppfattes som. Jeg har egentlig diskutert kommunikasjonsstrategien. Uansett, jeg lar det ligge, for skiløping, skiløpere og doping bryr mer egentlig lite. Jeg er opptatt av kommunikasjon og kommunikasjonsstrategi.
![]() |
#354 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Jeg tror vel ikke hun har kommunikasjonsstrategi i tankene hverken når hun brøler av glede eller gråter på pressekonferanse. Og det er kanskje uprofesjonelt, men jeg har sett folk falle gjennom for langt mindre enn det.
![]() |
![]() |
#355 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Mens jeg syns det er utopisk å tro at det ikke ligger en form for kommunikasjonsstrategi rundt pressekonferansen om dopingen. Jeg mener ikke at måten hun vinner på er en del av en mediestrategi.
![]() |
#356 |
Personlig pessimist
|
Det gjorde det nok selvsagt, men så tror jeg følelsene tok overhånd for henne. Jeg tror ikke gråten var strategisk og et ledd i byggingen av "Therese Johaug som følelsesmenneske".
![]() |
![]() |
#358 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?En vurdering er jo om det hun har gjort er prestasjonsfremmende eller ikke. Det er en vesentlig forskjell på bloddoping (som finnene ble tatt for ved at man fant tomme blodposer på rom) og leging av et munnsår. Kowalczyk er alltid raskt fremme og bærer ved til bålet. Hun har kanskje glemt at hun testet positivt på forbudt stoff i 2005 for å dempe en betennelse, ble utestengt 1 år, anket dommen og fikk den opphevet.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 17-10-16 kl 17:17. Årsak: Skrev Justinas navn feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?Justyna Kowalczyk har vel aldri slått meg som noe sjarmtroll, men jeg synes faktisk det er merkelig at hun tillater seg å være såpass cocky. Ikke bare har hun den lignende saken bak seg, men hun har lagt seg laglig til for hogg om det er hun som gjør den neste feilen.
![]() |
![]() |
#360 |
Semiaktiv
Det er forskjell på en spontan reaksjon og hvordan man opptrer på en pressekonferanse man har hatt ei uke på å forberede seg til.