Sv: Overmadrassproblemer – vil det gå seg til?
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Jeg må innrømme at jeg har ikke spesielt lyst til å ha laken over hovedmadrassen. Det blir jo så skjemmende. Hva er poenget med å kjøpe seg fin seng, da, om man skal ha schtøgt stretchlaken over? Vil det være bedre å kjøpe en hardere overmadrass som ikke vipper opp?
Helt enig med deg! Jeg ville heller ikke dekke hele den fine nye senga i diverse laken.
Tallulah: Hva slags overmadrass har dere? Merke?
Vi har svane-seng, og overmadrassen er temptation latexgel eller noe sånt. Ganske myk. Akkurat det tok litt tid å venne seg til, i starten føltes det litt "tungt" å snu seg. Jeg tror det tok noen uker før den følelsen ga seg.
Men alle stretchlaken kommer jo i standardmål, så det blir jo umulig å finne et som er litt for stort?
Jeg har kjøpt et overmadrasslaken (noen kaller det topplaken) fra Kid i sateng, og det strammer seg ikke rundt overmadrassen slik at hjørnene tipper opp. Jeg har også kjøpt et slikt laken fra Gant. Det var helt avsindig dyrt, men herregud så deilig det er. Det er bare så mye mer behagelig enn Kid sitt, så jeg angrer nesten. Men laken slites jo ikke i nevneverdig grad, så jeg har vel råd til et dyrt laken hvert jubelår. I starten syns jeg de var litt for løse, siden de ikke ligger like stramt, men det har jeg også vennet meg til. Gantlakenet er litt tykkere, så det krøller seg ikke like mye som KID-lakenet. De er ikke i stretch, men i bomullsateng med strikk i hjørnene/sidene. Save
Save