Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-16, 12:57   #11
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mannegruppa Ottar har 38 tusen medlemmer, Kvinnegruppen Ottar har 471

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det er et viktig poeng å skille mellom vitser - samme hvor smakløse de er - og trusler og krenkende uttalelser mot navngitte enkeltpersoner (særlig mindreårige!). Det er ingen vits i å gå inn og diskutere om det er forkastelig å poste vitser om gitte temaer, når det faktiske problemet er at det har blitt postet trusler og veldig stygge uttalelser om en 13-åring som hadde våget å kritisere dem.

Og det er klart vitsingen og den generelle tonen i gruppen har vært med på å skape et miljø der det ble oppfattet som greit å si forkastelige ting om virkelige personer også. Men det er den biten det er virkelig viktig å si fra om, synes jeg. Og det er den biten de virkelig ikke kan forsvare heller.

Dette.

Jeg har hatt en diskusjon på Messenger nå, med sønnen til ei venninne, som iherdig forsvarer gruppa, og ytringsfriheter, og hva har du.

Jeg har fortalt han akkurat det Skilpadda nevner over her. Kom gjerne drassende med ytringsfriheten når det gjelder vitser, og andre teite uttalelser.

Men når det gjelder trusler om vold mot mindreårige, som er straffbart, så vis dere som den gruppa med ekte menn dere påstår å være, og stå opp da, for pokker, og si i fra.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.