|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Lunsj på kirkegården?
Det er gangsynet som utfordres. Gangsyn defineres så forskjellig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Lunsj på kirkegården?Profesjonelt: Jeg kunne nok ha tatt med barnehagebarna "mine" på tur til den lokale kirkegården, spesielt om vi skulle "besøke" en som et av barna hadde en nær relasjon til. Jeg ville dog ha funnet et annet sted hvor vi spiste lunsj, selv om det er aldri så vakkert og grønt på vår lokale gravplass, nettopp av hensyn til eventuelle sørgende som trengte rom for ro og ettertanke rundt seg. Jeg ville også benytta anledningen til å snakke med barna om at enkelte utesteder bruker man innestemme, og man lar være å løpe og herje, nettopp av respekt for andre mennesker, og at en kirkegård er et slikt sted. Det er en tid og et sted for det meste, og kirkegårdsbesøk er tid for å oppføre seg litt mer rolig enn andre steder.
![]() |
#25 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Lunsj på kirkegården?Jeg reiser ofte til kirkegården for å prate med pappa, og da setter jeg meg gjerne ned vedsiden av graven og har min stund der.
![]() |
#26 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Lunsj på kirkegården?Selvsagt skal barn lære seg at ulik oppførsel passer på ulike steder og at en gravlund ikke er en hvilken som helst park. Jeg ser ikke noen motsetning i det og det som beskrives i HI.
![]() |
#27 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lunsj på kirkegården?Jeg har også sett rimelig mange barnehager på tur, både inni byen, i parker, på biblioteket og i marka, i tillegg til at jeg selv har jobbet litt i barnehage og hatt med meg grupper ut. Det er mulig jeg bare har vært borti spesielt eksemplariske barnehagegrupper, men mitt inntrykk er at det går overraskende rolig for seg når barnehagebarna er på tur eller spiser lunsj. Det er lite herjing, slåssing og hyling. Så det er vel derfor jeg heller ikke klarer å få dette til å bli noe stort problem.
![]() |
|
|