Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Makaronigrateng

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-07, 09:37   #1
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Makaronigrateng

Deler en oppskrift på en makaronigrateng jeg lagde på søndag da jeg plutselig ikke hadde noen middag i hus. Jeg måtte vri hjernen og finne på noe ut av det jeg fant i kjøleskapet. Heldigvis hadde vi masse grønnsaker. Gratengen ble så god at jeg kommer til å lage den igjen, og derfor deler jeg den med dere også.

Kokt makaroni
2 gulrøtter i bittesmå terninger
1 stang med stangselleri i bittesmå terninger
4-5 hakkede vårløk
1/2 blomkål i små buketter
1 hvitløksbåt

1 pk. løvtynn pepperskinke i strimler (Sikkert god med annen skinke, men jeg hadde bare pålegg)
3-4 skiver salami i strimler

saus:
Tykk hvit saus som basis.
2-4 ss smeltet smør
2-3 ss hvetemel
ca. 3/4 - 1 liter melk

Jeg lot sausen koke i ca. 5 min og tilsatte:
ca. 2 dl revet ost
2 ts. tomatpure
2 ts. chilisaus
1/2 ts. sennepspulver
salt, pepper, basilikum, tørket persille, chilipulver
Lot deretter sausen koke noen minutter til

Deretter ble at blandet godt sammen i en ildfast form. Strødde ost på og stekte i en halv time i stekeovnen. 225C

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 09:45   #2
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Makaronigrateng

Denne må jeg prøve!

Gammel 26-06-07, 10:01   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Og der var dagens middag i boks

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 18:19   #4
Taran
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2007
Taran har et hav av muligheter foran seg
Standard

Den må jeg prøve.

Taran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 18:21   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høres snadder ut, og inneholder jo ingredienser de fleste alltid har i hus. Jeg tåler ikke hvetemel så jeg lager en hvit saus uten hvete, men den smaker jo nesten likt. Nam.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:32.