Sv: "Jeg er ikke ute etter noen, jeg er ute etter noe"
Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.
Jeg har ikke tid til å lesa alt nå - men vil bare si én ting: kutt i sykeordningen for å få has på slabbedaskene er et elendig og uforsvarlig forslag.
Enhver må da skjønne at en veldig uheldig konsekvens av å innføre noe slikt, er at folk som er reelt syke (og sansynligvis allerede veldig lei seg over å a) måtte være syk og b) uten vilje stå utenfor arbeidslivet) også får økonomiske bekymringer.
Skal man rette opp i en systemfeil, får man rette opp i den uten å grisebanke folk som ligger nede. Makan.
Legene må mer på banen! Man må være mer restriktive med å gi 100% sykemelding og man må korte inn på lengden på sykemeldinger. Hvis man i tillegg får has på behandlingskøer, så tror jeg man kan komme noe sted.
Så,kan folk som virkelig er sjuk, få være sjuk. Et strålende eksempel er nettopp kreftbehandling. Jeg ble operert 03.03 og ble første gang sykemeldt da. Det bar ekstremt tungt å være på jobb de 10 dagene fra jeg fikk endelig diagnose til jeg skulle opereres, men samtidig var det godt å holde på normaliteten. Jeg visste også da at det ble IKKE bedre å ligge på sofaen hjemme og grave seg ned. Jeg har en ekstremt oppegående fastlege som var veldig enig i dette. I tillegg snakket vi mye om at dette var dager som hjalp med på å skyve en maksdato.
Kreftbehandling er samlebånd i rakettfart. Ingenting er unødvendig venting. Man settes i gang med operasjon, stråling, cellegift og alt annet så fort det er fysisk forsvarlig. På den måten får man utnyttet tiden veldig godt. Jeg hadde blitt gal av å gå hjemme å spise dager og vente på at det skal skje noe