Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Introvert eller ekstrovert? Eller begge deler?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-16, 11:33   #36
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Introvert eller ekstrovert? Eller begge deler?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

He-he, vi er motsetninger, tror jeg Gaia - jeg er en superintrovert skravlebøtte som ikke finnes sjenert. Det kan nok tenkes at vi utad fortoner oss som ganske like.

Ja, det er ikke helt utenkelig.

Into/ekstro handler vel utelukkende om hvor man henter energien sin. Sett utenfra så er det ingen som skulle tro at jeg har ett introvert barn. Hele familien fremstår som relativt ekstroverte, og hvis noen skulle tippe på hvem av oss fire som er intro, så hadde de tippet på mannen (han er for øvrig ekstro. Ikke like ekstrem som meg og det ene barnet mitt, men godt over på ekstrovertsiden av skalaen). Begge barna er tilsynelatende like sosiale utad. Men det ene trenger mye alenetid, for å veie opp for at hun er omgjengelig og snakkesalig utad. Mens det andre trenger folk rundt seg til enhver tid, og blir nesten ulykkelig av å være alene.

Jeg tror intro-barnet har tjent mye på at jeg har skjønt at hun er introvert, ikke minst fordi hun skjermes mye mer enn hun hadde klart uten hjelp.

Vi hadde for øvrig en interessant samtale om intro/ekstro i sommer. Eldste var helt tydelig på at han trenger folk rundt seg når han er sliten og sur, mens minste var like tydelig på at da trenger hun rom og tid for seg selv. Hun løper rett og på rommet etter skolen, mens eldste sitter i stuen, og vil helst ha minst en annen person der. Gjerne flere, om mulig.

Jeg er for øvrig sjelden stille når jeg er sammen med andre. Det ligger rett og slett ikke til meg å holde kjeft.

Sist redigert av Gaia : 20-09-16 kl 11:39.
Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.