Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehagerutiner i Norge vs utlandet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-07, 11:40   #11
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagerutiner i Norge vs utlandet

Vår opplevelse av barnehagen er nok ganske langt fra din, Elin! Jeg skulle ønske at de var LITT mer nøye på hygiene i barnehagen.

At barna er skitne betyr ikke at barna har hatt det mer eller mindre morsomt. Skitne barn er skitne barn, kort og godt. Det er selvsagt naturlig at de blir skitne i lek, av sand, jord, gress, maling, plastelina og så videre. Men jeg HADDE satt pris på om jeg kunne hente ungene i barnehagen og slippe å finne rester av frokosten godt blandet med inntørket snørr og sand i ansiktet - klokka 17.

Man kan jo ha det morsomt selv om man vasker seg? Jeg skulle også ønske at de kunne vaske barna litt på slutten av dagen. Da vi enda hadde bleieunger opplevde vi også jevnlig å komme i barnehagen til en stink-bombe, som nødvendigvis måtte skiftes før vi kunne dra hjem. Det hadde vært OK om de skiftet bleier litt oftere.

Jeg er også skuffet over at barnehagen ikke har greid å følge opp håndvask etter toalettbesøk. Når ungene går på do selv er det ingen som følger med på om de verken tørker seg ordentlig eller vasker seg. Jeg syns det grenser til ekkelt. Dessuten er toalettene ofte tomme for både såpe og tørkepapir, og utpå dagen bærer de preg av småskvetting.

Hvis barna hentes til faste tider syns jeg det ville vært naturlig at de er noen lunde rene og tørre når de blir hentet. I de fleste norske barnehager har man jo bare kjernetid, og så kommer og går barna resten av dagen, så da er det vanskelig å få til i praksis.

Men 8 timer etter frokost burde det vært mulig å vaska vekk makrell i tomat fra ansiktet...

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.