Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sjokoladefontene - førstereis ber om tips

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-16, 14:15   #1
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjokoladefontene - førstereis ber om tips

Vi skal ha en fest med gjester i veldig sprikende alder og på podens ønske er sjokoladefontene hovedattraksjonen.

Jeg har aldri brukt sjokoladefontene før og har skjønt at det er noen triks og tips, uten å skjønne hva.

Vi har tilgang til to fontener, så jeg tenkte en med lys og en med mørk sjokolade. Noe spesielt jeg bør tenke på ved valg av sjokolade, funker vanlig melkesjokolade? Og så bør man ha i litt olje?

Hva har vi til?
Så langt har jeg tenkt jordbær, melon, druer og marshmallows.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 14:19   #2
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladefontene - førstereis ber om tips

Du må ihvertfall ha mye sjokolade. Olje er lurt for å få den tyntflytende nok, men jeg husker ikke helt blandingsforholdet.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 15:21   #3
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sjokoladefontene er den store attraksjonen på kvar barnebursdag her i huset.

Eg smeltar litt Delfiafett og blandar saman med melkesjokolade. Det blir litt på slump, eg prøvar meg fram, men kanskje 30-40 gram på to store plater Melkesjokolade? Det går glatt 8-9 store plater på 20 ungar, fleire korger med jordbær og i tillegg bringebær, blåbær, druer, fersk ananas og banan. Eg legg fram grillspyd i tre ved sidan av skålene med frukt og bær, så fiksar dei resten sjølv. I tillegg får dei ei streng formaning om at dei må bruke nytt grillspyd kvar gong, og at det er strengt forbode å stikke fingrane sine inn i fontena. Det fungerar heilt strålande.

Ver obs på at det tek litt tid å smelte Delfiafettet (eg brukar mikro, også til sjokoladen, men den tek litt mindre tid), så det er lurt å berekne litt tid til å lage blandinga før ein får starta fontena.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 15:43   #4
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sjokoladefontene!

Gammel 16-09-16, 16:49   #5
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Dette kan jeg ingenting om, men jeg tar gjerne en invitasjon.

Gammel 16-09-16, 17:05   #6
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oi! Aldri testa sjokoladefontene, og ettersom jeg ikke har unger er sannsynligheten for å få gjort det nokså minimal.
Er det innafor å evt ha sånt på 50-årsdager?

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 17:23   #7
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Bobbelur; Likar 50-åringar sjokolade? Ja? Køyr på!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 18:12   #8
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror det må bli en plan dersom jeg skal feire rund dag om et par år.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 19:17   #9
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

35 er rundt nok, har jeg bestemt.

Gammel 16-09-16, 19:19   #10
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bare erfaring med å spise, så ingen råd, men underholdningsverdien er høy!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-16, 20:51   #11
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tusen takk for gode tips. Dette blir stas. :-)

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.