Sv: Merking av barnehagetøy
Har gått høyt ut med tekstillapper som ble festet med plastikkduppedingser ,det var faktisk ganske praktisk, fordi lappen enkelt kan tas av og brukes igjen. Har også brukt tusj mye, og gikk mer og mer over til det. Problemet er at det ofte er enklest å skrive på vaskelappen med str på, og at jeg egentlig liker å fjerne navn når jeg gir bort klær etterpå. Da forsvinner jo str og vaskeanvisning.
Det som jeg kom på litt sent, men som vi har hatt mye nytte av med flere barn, er at jeg ikke har skrevet på barnets navn på lappene jeg bestiller men "Olsen Family". Dermed kan en lapp brukes på hele familien, klær kan arves osv. Og så har jeg utenlandsprefix på tlf nr, - men vi reiser en del, da.
Vi har mistet lite klær, men noe tøy har antakelig blitt stjålet. Det har vært snakk om typ flunka nytt regntøy kjøpt i august til bhg-start som blir borte fra garderoben uten at det har regnet en dag. For sånt tøy begynte jeg derfor å skrive på med STOORE bokstaver inne i ryggen av jakka, og etter det ble ikke vårt borte, i hvert fall. 
Litt opp i klassetrinn nå, og merker ikke klær lenger. De har ikke lenger skiftetøy på skolen, så det er ikke det samme behovet når de har klærne på. 
|