Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget
Jeg synes Nokons innlegg om hvordan konservativ religionsutøvelse påvirker mange/alle aspekter ved livet, er veldig bra.
Vi kan godt si at religion er en privatsak og at foreldre burde skjønne at de stikker kjepper i hjul for ungene ved å la religionen legge ulik grad av begrensninger på en hel rekke ting. Men problemet er jo at ungene jo lider under dette, fordi forldre legger slike begrensninger.
Jeg kjenner til kristne miljøer og kristne folk som lever som alle andre og hvor den eneste forskjellen jeg som utenforstående kan se, er at de er i kirken på søndag. Så har du de andre hvor religionen påvirker hvem de kan være sammen med og hva de kan være med på og hva de kan spise. Det hjelper jo ingen at vi avfeier det som tull og tøys, hvis ungene har lært hjemme at de havner i evig fortapelse hvis de gambler/feirer jul/spise forbudt mat/er sammen med ikke-troende.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|