Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når du skal gi bort en blomst ...

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-16, 01:32   #21
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når du skal gi bort en blomst ...

Jeg gir ikke bort tulipaner eller andre blomster med mye blomsterstøv, pga allergi - dersom vi får slike i hus blir de satt i kjelleren hvor bare jeg ser dem når jeg er på syrommet.

Jeg bruker Interflora mye, sier pris og anledning + spør hva de har av blomster i butikk mht allergi.
jeg blir sjelden skuffet.

Gammel 13-08-16, 05:33   #22
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du skal ha mer enn bare en neve av det som står i bøtter utenfor kjedebutikkene kan du gå til f.eks en av Finn Schølls butikker, det ligger en i Storgt (inngang Skippergt, vis a vis Spaceworld) og en rett ovenfor Tinghuset. Helt øverst i Thv. Meyersgate ligger Winther Blomst, de er også flinke.

Jeg syns det er betydelig safere med flotte avskårne, enn en orkidé.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 11:26   #23
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg gir ikke bort tulipaner eller andre blomster med mye blomsterstøv, pga allergi - dersom vi får slike i hus blir de satt i kjelleren hvor bare jeg ser dem når jeg er på syrommet.

Jeg bruker Interflora mye, sier pris og anledning + spør hva de har av blomster i butikk mht allergi.
jeg blir sjelden skuffet.

Samme her. Liljer er verstingene, de havner på verandaen.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 11:41   #24
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke dillete, veldig oppsatt buketter, og setter veldig pris på en raus bukett med store blomster, gjerne bare én sort. Jeg liker godt solsikker, ranunkler, hortensia, peoner og gerbera. Tulipaner kan også være flotte. Roser er jeg ikke spesielt glad i. Men alt dette er jo meg og min smak, da.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 11:44   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er hyggelig å få blomster, uansett om det er en dillete oppsatt bukett, eller en neve med tulipaner. Jeg hadde til og med blitt glad for en blåfarget orkide. Når jeg kjøper blomster til andre må jeg innrømme at jeg bryr meg lite om å prøve å tenke meg til mottakerens preferanser for dill eller ikke dill, med mindre det er noen jeg kjenner godt og vet at de f.eks. ELSKER ranunkler.

Gammel 13-08-16, 13:20   #26
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns det er hyggelig å få blomster, uansett om det er en dillete oppsatt bukett, eller en neve med tulipaner. Jeg hadde til og med blitt glad for en blåfarget orkide. Når jeg kjøper blomster til andre må jeg innrømme at jeg bryr meg lite om å prøve å tenke meg til mottakerens preferanser for dill eller ikke dill, med mindre det er noen jeg kjenner godt og vet at de f.eks. ELSKER ranunkler.

Ditto.

En bukett blomster har normalt en ukes levetid eller så. Når jeg får blomster, så er det virkelig tanken som teller altså, ikke om avsender treffer blink akkurat på mine preferanser. Jeg blir glad for alle blomster folk finner på å gi meg, til og med de liljene som vi ikke kan ha i hus, fordi mannen ikke tåler dem. De tar jeg med på jobb, eller jeg gir dem til naboen. Tanken setter jeg pris på uansett.

Ideen om at folk skal snurte over "feil type" blomster har aldri falt meg inn, og jeg tror ikke egentlig det er så vanlig i RL heller.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 13:24   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nei, det tror ikke jeg heller Teo. Jeg ville bare si i fra, fordi man kan jo bli litt nervøs når man lager en slik tråd og plutselig fok begynner å snakke om hva de liker best (meg selv inkludert), for da kan man jo få det til å høres som om det er mulig å trå feil. Og det er det nok ikke med avskårne blomster, sånn generelt sett. Det er jo verre om man gir noen en diger plante de ikke har plass til.

Gammel 13-08-16, 13:28   #28
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var min tanke også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 13:30   #29
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig enig med Teo og Tally. Avskårne blomster varer ikke så lenge, så selv om de ikke er nøyaktig slik mottageren ville valgt selv, så ødelegger de ikke akkurat interiøret. Sånn sett ville jeg selv heller kjøpe en bukett enn en potteplante, men jeg blir selvsagt veldig glad om noen kjøper en potteplante til meg også.

Gammel 13-08-16, 13:53   #30
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ditto.

En bukett blomster har normalt en ukes levetid eller så. Når jeg får blomster, så er det virkelig tanken som teller altså, ikke om avsender treffer blink akkurat på mine preferanser. Jeg blir glad for alle blomster folk finner på å gi meg, til og med de liljene som vi ikke kan ha i hus, fordi mannen ikke tåler dem. De tar jeg med på jobb, eller jeg gir dem til naboen. Tanken setter jeg pris på uansett.

Ideen om at folk skal snurte over "feil type" blomster har aldri falt meg inn, og jeg tror ikke egentlig det er så vanlig i RL heller.

Nei, jeg blir selvsagt glad for alle typer blomster. Og andre gaver. Det er så absolutt tanken som teller. Jeg bekymrer meg derfor aldri for å velge feil når jeg skal gi bort blomster, for jeg regner med at andre tenker som meg.

Gammel 13-08-16, 18:48   #31
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns det er hyggelig å få blomster, uansett om det er en dillete oppsatt bukett,

Jeg antar at du ikke siterte meg fordi du tror jeg ikke setter pris på alle blomster jeg får?

Gammel 13-08-16, 19:15   #32
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg antar at du ikke siterte meg fordi du tror jeg ikke setter pris på alle blomster jeg får?

Nei, jeg har da ikke sitert deg? Som jeg skrev så ble det snakk om masse preferanser nedover i tråden, blant annet skrev jeg noe om at orkideer ikke var like safe som det noen andre syntes, og da syns jeg det var greit å gjøre det klart at jeg setter pris på alle buketter, og det tror jeg de fleste gjør. Så man trenger egentlig ikke tenke så mye på hva folk liker i blomsterverdenen.

Gammel 13-08-16, 19:34   #33
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Nei, jeg har da ikke sitert deg? Som jeg skrev så ble det snakk om masse preferanser nedover i tråden, blant annet skrev jeg noe om at orkideer ikke var like safe som det noen andre syntes, og da syns jeg det var greit å gjøre det klart at jeg setter pris på alle buketter, og det tror jeg de fleste gjør. Så man trenger egentlig ikke tenke så mye på hva folk liker i blomsterverdenen.

Jeg tenkte på ordlyden "dillete oppsatt", som jeg også brukte.

Men da skal jeg ikke ha lange tråd-tær mer.

Gammel 13-08-16, 19:38   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Åja, sorry. Hjernen min valgte sikkert bare samme ordlyd ubevisst siden jeg nettopp hadde lest det. Ikke meningen å peke på deg, det var meningen å være generell, men ser at jeg ikke lykkes helt.

Gammel 13-08-16, 21:53   #35
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for innspill! Jeg føler behov for å presisere at jeg også setter stor pris på å få blomster, akkurat som jeg setter pris på at noen ønsker å overraske meg med andre oppmerksomheter. Greia er bare at jeg har veldig lite greie på og interesse for blomster, egentlig. Jeg har sjelden passende vaser, og jeg har få steder å har få ledige flater å sette fra meg en blomsterbukett. Å få blomster i mens giveren er til stede føles noen ganger som et stressmoment.

Og jeg endte forresten opp med å kjøpe spiselig gave + en håndterkssak fra en lokal kunstner til venninna mi. Tror det blir bra, tross alt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.