|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Spinnoff: Hvorfor begynner folk å røyke?
Jeg har jobbet på en del ungdomsskoler rundt i Oslo, hovedsakelig i øst, og det er i grunnen veldig få ungdomsskoleelever som røyker. Ved den siste var det 3 paralleller på tre trinn og bare én av elevene som røykte, i hvert fall slik at vi fikk det med oss. Men desto flere snuste da. Jeg hadde ikke vært det spor bekymret for at mitt barn skulle begynne å røyke dersom han var tenåring nå, egentlig.
Samme her. Jeg blir skikkelig dårlig av røyk da, så det er i grunnen uaktuelt.
|
|
|
|
#42 |
|
Leser
|
På ungdomsskolen var det de som var "tidligst ute" som røykte, og det var litt slik at de folkene ble sett på med skrekkblandet fryd. På videregående var man hverken kul eller ukul. Men det var veldig sosialt å røyke - bare å gå bort til noen du ikke kjente å spørre om fyr (i dag har vel det å spille pokemon samme effekten! ;-)
|
|
|
#43 |
|
|
Sv: Spinnoff: Hvorfor begynner folk å røyke?Som mange av dere er inne på så er det nok store forskjeller på hvorfor folk begynner å røyke nå enn det var for 28 år siden (da jeg gikk ungdomsskolen). |
|
|
|
|
|
#44 |
|
One of These Days
|
Sv: Spinnoff: Hvorfor begynner folk å røyke?Husker jeg begynte å røyke fordi det så kult ut og de kule og tøffe gjorde det. Svake menn'sker, jeg si'r; svake menn'sker ... og ja, jeg var absolutt en av dem. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Spinnoff: Hvorfor begynner folk å røyke?Jeg har ikke noe forhold til om røykerne var kule eller ikke på gymnaset, det var så mange som røykte og de var vel nokså forskjellige. Men i jobbsammenheng på nittitallet var de sosialt morsomste skjevdelt til fordel for røykere.
|
|
|
#46 |
|
Shake it out!
|
Snus er ekkelt og stygt, lukter vondt og er i veien for spontan klining. Og selvfølgelig er vi ikke gamle kjerringer fordi vi mener det.
|
|
|
#47 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff: Hvorfor begynner folk å røyke?Jeg har aldri røyka. Tror det er fordi jeg alltid har vært litt "overfornuftig".
|
|
|
#48 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Spinnoff: Hvorfor begynner folk å røyke?I ungdomstida hang jeg forresten mye sammen med folk fra Indremisjon- og Pinsemiljøet, altså aktivt kristen ungdom. Hovedvekten av disse unge menneskene røkte. Ja, det var også, som tidligere nevnt, en helt vanlig greie i min generasjon, noe man bare gjorde, men en del av dem var også åpne på at røyking var deres form for opprør mot "kristenimaget," deres form for å vise at de slett ikke var så prektige som de liksom skulle framstå å være. Grensa for opprør gikk på alkohol - alkohol var fyfy og noe alle visste de ikke skulle røre, og dermed begynte de å røyke i stedet, for noe galt måtte de jo finne på.
|
|
|
#49 |
|
TittelTøs
|
Jeg også. Jeg begynte å røyke, mens min bror ble helt anti.
|
|
|
#50 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spinnoff: Hvorfor begynner folk å røyke?Det begynner å bli noen år siden vi hadde elever som snikrøyka på skolen. Nå begynner de med snus som regel en gang i løpet av 9. klasse hvis de starter. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Spinnoff: Hvorfor begynner folk å røyke?Jeg begynte helt på egenhånd, var aldri sammen med noen da jeg røyka og egentlig var jeg anti-røyk. Men det handlet vel om å gjøre noe annet enn å spise, eller skade seg, og røyk funka best der og da. Var 14, og ble ikke noe kulere heller. Hadde to "hjem", ett fullt av røyk og ett uten, så jeg vet ikke.
|
|
|
#52 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Spinnoff: Hvorfor begynner folk å røyke?Jeg vokste opp med en mor som røyka inne og i bilen. Hvor mye jeg har spydd pga av det vet jeg ikke. Antirøykeren, det var og er meg, til tross for at jeg røyker selv. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
|
Sv: Spinnoff: Hvorfor begynner folk å røyke?Jeg husker at vi ble fortalt skrekkhistorier om hvor fælt det smakte med røyk og at man ble kvalm og brakk seg. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sånn var det for meg også. Det var aldri aktuelt å begynne å røyke, orginalen av venninnene mine røykte heller. Dette var på 80-tallet og vi syntes vel allerede da at det var litt Harry å henge på røykehjørnet. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ja, det tror jeg kanskje du kan ha rett i. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Spinnoff: Hvorfor begynner folk å røyke?Jeg har aldri prøvd og var nokså antirøyk i ungdommen. Jeg er nok mer redd for at ungdommene nå kommer til å snuse enn røyke. Så jeg er glad for at mannen klarte å slutte å snuse for 2,,5 år siden.
|
|
|
#57 |
|
bits and pieces
|
Sv: Spinnoff: Hvorfor begynner folk å røyke?Jeg røykte da jeg var russ. Ikke før og heller ikke etter. Ingen av foreldrene mine røyker.
|
|
|
|
#58 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
I wouldnt know. :så ung at jeg knapt jobbet på nittitallet: |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Spinnoff: Hvorfor begynner folk å røyke?Jeg begynte i min første jobb i 92 som pedagogisk leder i barnehage. Der hadde de et stort personalrom, og et bittelite røykerom(ja da røykte man inne i barnehagen) Alle satt inne på røykerommet uavhengig om man røykte eller ikke. Jeg gjorde også det i begynnelsen, men etter hvert syns jeg det var rimelig pyton. Jeg satt alene på det store personarommet, men de andre ikkerøykerne kom og satte seg der de også når de skjønte at jeg ikke kom til å sitte på røykerommet.
|
|
|
|
#60 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg rakk hele tre år.
|
![]() |
|
|