|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenEr det nå jeg skal si at min beste matopplevelse var den kalde Grandiosaen jeg spiste som nattmat etter en fest i russetiden?
|
|
|
#43 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenEtt av mine viktigste matminner var på gården til beste foreldrene mine. Det var etter at foreldrene mine hadde fornyet bryllupet sitt. Og hele familien var samlet besteforeldre og onkler og tanter. Min bestemor lagde ungarsk gulyás og körömpörkölt av lokalt kjøtt kjøpt fra nabogården og grønnsaker hadde de dyrket alt selv. Det var en opplevelse jeg alltid kommer til å huske uansett Michelin stjerne restaurant jeg er på. Jeg var bare 7 år men kommer alltid til å huske det. Nå finnes det dessverre ingen gård og ingen bestefar igjen ;( |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Tøff
|
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenJeg var gravid med eldste og vi bestemte oss for at dette var siste sjans for oss å dra på bilferie på maaange år. Vi skulle i bryllup i Harstad, lånte mammas bil og kjørte avgårde. På vei var vi innom Røros og på et vertshus der fikk jeg elgstek med smørdampet nykål og hjemmerørt tyttebærsyltetøy. Jeg hadde gåsehud hele måltidet gjennom og mannen min påstår jeg lagde lyder som ellers lages på soverommet. Hrm. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenÅh, så kom jeg på mormors pannekaker. Hun hadde så mye sukker i røra at pannekakene ble karamellisert.
|
|
|
#46 |
|
maler
|
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenDen kuleste restaurantopplevelsen var forresten en bitteliten restaurant i havgapet med nyfanget fisk og der vi ble servert på kjøkkenet til vertskapet.
|
|
|
#47 |
|
maler
|
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenOg så må jeg nesten nevne havresuppe på barsel.
|
|
|
#48 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-tråden
Åja, den hadde eg nesten glømt. Trur nesten den må på topp. Trudde forresten den skikken var lokal, å vekke nybakte mødre med havresuppe. Av våre to lokale sjukehus er det berre det eine som har denne. Fødte du der du bor no, Katta?
|
|
|
|
#49 |
|
maler
|
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-tråden
Nope. Vi snakker flekkefjord.
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenVi spiste noen helt fantastiske pizzaer i den lille byen Tignale ved Gardasjøen. |
|
|
|
![]() |
|
|