Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-tråden

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-16, 11:13   #41
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-tråden

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Saltfiskball!

Det fikk jeg til middag på barsel. Det var første gang jeg smakte det og det var så utrolig godt! Det ble ikke siste gang.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 11:15   #42
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det nå jeg skal si at min beste matopplevelse var den kalde Grandiosaen jeg spiste som nattmat etter en fest i russetiden? Jeg spiser ikke Grandiosa i voksen alder, altså, men sjelden har noe smakt så godt som da.

Gammel 05-08-16, 19:48   #43
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Ett av mine viktigste matminner var på gården til beste foreldrene mine. Det var etter at foreldrene mine hadde fornyet bryllupet sitt. Og hele familien var samlet besteforeldre og onkler og tanter. Min bestemor lagde ungarsk gulyás og körömpörkölt av lokalt kjøtt kjøpt fra nabogården og grønnsaker hadde de dyrket alt selv. Det var en opplevelse jeg alltid kommer til å huske uansett Michelin stjerne restaurant jeg er på. Jeg var bare 7 år men kommer alltid til å huske det. Nå finnes det dessverre ingen gård og ingen bestefar igjen ;(

En annen opplevelse jeg hadde dom jeg aldri glemmer var på Maaemo i fjor da min kjære fridde til meg rett etterpå på operataket) greide å få det til uten at de 300 japanske turistene fikk det med seg he he ( ett sv mine krav var at jeg ikke skulle bli noe turist attraksjon )

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 20:12   #44
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg var gravid med eldste og vi bestemte oss for at dette var siste sjans for oss å dra på bilferie på maaange år. Vi skulle i bryllup i Harstad, lånte mammas bil og kjørte avgårde. På vei var vi innom Røros og på et vertshus der fikk jeg elgstek med smørdampet nykål og hjemmerørt tyttebærsyltetøy. Jeg hadde gåsehud hele måltidet gjennom og mannen min påstår jeg lagde lyder som ellers lages på soverommet. Hrm.

Ellers er nystekt sei som er så fersk at den krøller seg i panna det aller beste jeg vet.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 20:25   #45
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Åh, så kom jeg på mormors pannekaker. Hun hadde så mye sukker i røra at pannekakene ble karamellisert.

Gammel 06-08-16, 01:02   #46
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den kuleste restaurantopplevelsen var forresten en bitteliten restaurant i havgapet med nyfanget fisk og der vi ble servert på kjøkkenet til vertskapet. Det var fantastisk. SElv om maten ikke var kunstverk.

Gammel 06-08-16, 01:03   #47
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så må jeg nesten nevne havresuppe på barsel. Det var vel omtrent det beste jeg har smakt, men veldig situasjonsbetinget.

Gammel 06-08-16, 01:05   #48
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Og så må jeg nesten nevne havresuppe på barsel. Det var vel omtrent det beste jeg har smakt, men veldig situasjonsbetinget.

Åja, den hadde eg nesten glømt. Trur nesten den må på topp. Trudde forresten den skikken var lokal, å vekke nybakte mødre med havresuppe. Av våre to lokale sjukehus er det berre det eine som har denne. Fødte du der du bor no, Katta?

Gammel 06-08-16, 01:07   #49
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Åja, den hadde eg nesten glømt. Trur nesten den må på topp. Trudde forresten den skikken var lokal, å vekke nybakte mødre med havresuppe. Av våre to lokale sjukehus er det berre det eine som har denne. Fødte du der du bor no, Katta?

Nope. Vi snakker flekkefjord.

Gammel 06-08-16, 01:07   #50
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiste noen helt fantastiske pizzaer i den lille byen Tignale ved Gardasjøen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-16, 01:10   #51
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blåmuggost på barsel!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.