|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenKranselag(heter det det når man har fått taket på huset?) da jeg var 9. Vi spiste smørbrød og en kake min mor kalte Monte Rosa eller noe i den dur. Sjokoladebløtkake med tytterbærkrem.
|
|
|
#22 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenFor ikke å glemme kalamaris med sitron på en bitteliten restaurant på Skiathos der de knapt forstod engelsk.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenDa jeg hadde vært sammen med mannen et år så overrasket han meg med middag på Bagatelle. Hadde aldri spist på så fancy restaurant før og maten var himmelsk. Husker spesielt det kamskjellet vi fikk til forrett. Det er det beste jeg noensinne har smakt. Siden har vi vært på flere gode restauranter, men tror ingenting slår denne opplevelsen. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenJeg har en del barndomsmatminner som glir i hverandre, slik barmdomsminner gjør:
|
|
|
#25 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenAv barndomsminner er det bestefars selvdyrkede tomater - de tomatene hadde en helt spesiell smak som jeg aldri har funnet igjen, jeg spiste dem som om det var epler. Og bestemors hjemmebakte ferske brød med meierismør skåret med ostehøvel.
|
|
|
#26 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenJeg husker forresten en frokost jeg spiste når jeg var 8-9 år. Vi var plassert på gården til en grandtante for noen dager, og hun bakte brød. Som bønder var de vant til å starte dagen tidlig, så brodern og jeg stod opp til nybakt brød. Broren min, som var skrekkelig tynn og vanligvis spiste minimalt, spiste 6 brødskiver med smør og brunost. Jeg husker ikke hvor mange brødskiver jeg spiste, men langt flere enn de 2 jeg normalt sett spiste.
|
|
|
|
#27 |
|
koko
|
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenFra barndommen er mormors nystekte fiskekaker på gaffel det største matminnet. De var utrolig gode, og ekstra gode når man fikk maule dem helt nystekte.
|
|
|
#28 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenÅ, hvordan kunne jeg glemme:
|
|
|
#29 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenDet må være første gang vi besøkte Maaemo. Jeg har spist på mange gode restauranter, men ingenting har slått meg i bakken som de rettene vi fikk servert den kvelden. Av 24 retter så var det minst 8-10 som gikk inn på toppen av favorittlisten min. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-tråden
Er det ikke fryktelig irriterende når slikt skjer? Mannen min og jeg lagde en gang en blåskjellgryte som var så himmelsk at det går gjetord om den på den brygga fremdeles. Vi hadde til og med plukka blåskjellene selv, så vi lagde så mye at ALLE fikk smake. Men å gjøre det samme igjen har vist seg å være helt umulig.
|
|
|
|
#31 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenEn helaften, eller "lang kveld" på Vianvang hos Arne Brimi var helt uforglemmelig. Så mange gode smaker og smakskombinasjoner på en og samme kveld, stemningen, alt sammen ...
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 04-08-16 kl 16:34. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenOi, her har jeg en liste, jeg kommer sikkert til å glemme noe men here goes: Sist redigert av Varta : 07-08-16 kl 02:17. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenJeg må tenke litt, vanskelig å velge rett og slett.
05 og 08 Sist redigert av millact : 05-08-16 kl 00:11. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
maler
|
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenDet eneste måltidet jeg må si jeg aldri glemmer er da bestemor hadde bestemt seg for å venne oss på fiskball. (Nordmørsk rett bestående av fisk/potet/mel/salt/pepper blandet sammen og kokt til en grålig ball). Vi fikk fem kroner per ball vi spiste. Jeg likte det ikke. Men har likt det siden. Say no more.
|
|
|
#35 |
|
maler
|
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenEllers - Maroush gardens i London. Vi var der med mannen sin jobb. Nydelig mat. Da vi var gode og Mette kom kokken og beklaget at hovedretten var forsinket.
|
|
|
#36 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenJeg er veldig glad i mat, men ikke veldig kresen. Og jeg drikker ikke vin.
|
|
|
#37 |
|
|
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenMåltidene jeg aldri glemmer har jeg aldri spist på restauranter. Opplevelsene av måltider som sitter som gode minner handler om mat selvsagt, men aller mest om vertskap og hvordan matopplevelsen deles. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-tråden
Jeg spiste fiskeball på Munkholmen en gang. Trodde det var raspeball. Det glemmer jeg heller ikke.
|
|
|
#40 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Måltidet du aldri glemmer - spinnoff fra Michelin-trådenBrødskiva med sukker på ved kjøkkenbordet hos farmor! På fars plass innerst i kroken ved kjøkkenvinduet i annen etasje med full oversikt over gårdsplassen.
|
![]() |
|
|