Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Leiebil i Spania

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-16, 21:15   #1
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leiebil i Spania

Styr unna Goldcar, billig på nett, kjrmpedyrt når du kommer ned dit.
Vi har bestilt via Europcar iår.

Gammel 20-06-16, 21:23   #2
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker kun de store kjente, full tank og full tank. Forsikringene er inkludert, men jeg har de to siste årene betalt forsikring for reduksjon av egenandel, det kan jo være 2000 €. Den forsikringen tilbys ofte på helårs reiseforsikring, men i vårt tilfelle, alt for lite. Alt kjøper jeg hos Norwegian, eller annen formidler av CarTrawlers søkemotor.

Gammel 24-06-16, 08:51   #3
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Vi bruker kun de store kjente, full tank og full tank. Forsikringene er inkludert, men jeg har de to siste årene betalt forsikring for reduksjon av egenandel, det kan jo være 2000 €. Den forsikringen tilbys ofte på helårs reiseforsikring, men i vårt tilfelle, alt for lite. Alt kjøper jeg hos Norwegian, eller annen formidler av CarTrawlers søkemotor.

Vi hadde bestilt via Norwegian/Car Trawlers/recordgo og fikk først bekreftelse på at vi hadde bestilt bil tilsvarende VW Polo med 5 dører og plass til to kofferter/5 passasjerer. Dette stod i hovedteksten i mailen. Da jeg etter en stund klikket meg inn i dokumentet som var vedlagt, viste dette bil tilsvarende Smart Fourfour (knøttliten bil hvor 4 personer sitter trangt) med bare tre dører og plass til to CARRY-ON luggage (altså ikke vanlige kofferter). Da jeg kontaktet dem, skrev til at jeg skulle få 5 dører, men biltypen var altså den lille Smart-en. Jeg fikk ikke noe nytt bekreftelsesdokument på dette, så jeg endte opp med å kansellere hele greien og har nå bestilt annen, større og dyrere bil et annet sted.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-16, 10:37   #4
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi hadde bestilt via Norwegian/Car Trawlers/recordgo og fikk først bekreftelse på at vi hadde bestilt bil tilsvarende VW Polo med 5 dører og plass til to kofferter/5 passasjerer. Dette stod i hovedteksten i mailen. Da jeg etter en stund klikket meg inn i dokumentet som var vedlagt, viste dette bil tilsvarende Smart Fourfour (knøttliten bil hvor 4 personer sitter trangt) med bare tre dører og plass til to CARRY-ON luggage (altså ikke vanlige kofferter). Da jeg kontaktet dem, skrev til at jeg skulle få 5 dører, men biltypen var altså den lille Smart-en. Jeg fikk ikke noe nytt bekreftelsesdokument på dette, så jeg endte opp med å kansellere hele greien og har nå bestilt annen, større og dyrere bil et annet sted.

Tusen takk for tips, det skal sjekkes ut. Jeg bestiller aldri billigste, men må sjekke. Vi har fått biler med svært små motorer, men ikke liten plass. Og vi har for det meste leid i Italia.

Gammel 24-06-16, 11:56   #5
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Kan standarden være annerledes i Italia? Har hørt at boforholdene er annerledes iallefall. Aner ikke, vi har bare vært i Spania.
Snuser veldig på Italiaferie neste år så bra å vite at man må være obs.

Når jeg bestiller leiebil så bestiller jeg type middels, 5 dører og plass til 3 kofferter. Ford Focus/Opel Astra osv. Vi har alltid vært kjempeheldige med svært nye biler.

Gammel 05-07-16, 10:47   #6
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Tusen takk for tips, det skal sjekkes ut. Jeg bestiller aldri billigste, men må sjekke. Vi har fått biler med svært små motorer, men ikke liten plass. Og vi har for det meste leid i Italia.

Jeg fant til slutt. På Norwegian bekreftelsen står det "kontakt oss" nederst, det er link til Cartrawler, og når jeg logger meg inn finner jeg WW Polo klasse økonomi, som stemmer. Vi unngår klasse Mini.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.