Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Oppussing av kjellerstue selv - hundre spørsmål

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-16, 20:24   #9
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppussing av kjellerstue selv - hundre spørsmål

Takk for mange fine svar! Har lest underveis i helga, men ikke orket å kommentere fra mobil.

Å velge parkett i kjellerstua er helt uaktuelt. Vi har laminat i hele resten av leiligheten, og er vant til å gå på det. Det vi har er nok en dyrere type enn vi tenker i kjellerstua, men der nede er det tenkt at man skal sitte stille og se på tv eller leke rolig, og får ikke den belastningen i det hele tatt som det er her i 1.etasje med traving til og fra kjøkken, gjennom hele leiligheten for å komme ut på verandaen, e.l.

Galathea: tilkobling og termostat er med i prisen på varmekablene vi har sett på.

mrc: vi skal etter hvert pusse opp vaskerommet i kjelleren også, men der er vi nødt til å vente pga økonomi. Jeg hadde håpet at vi skulle fått fikse absolutt mest mulig selv i kjellerstua.

Jeg vet ikke hva du mener når du spør om det er snakk om bokser her fra før? Det er ikke noe opplegg for strøm der per dags dato, som kan brukes. Alt er koblet fra, men ikke alt er fjernet. Vi har skjøteledning og arbeidslampe der nede når vi leter i pappesker etter ting og tang.

Tror vi burde få målt fukt der nede, mannen er nemlig 100 % sikker på at det overhodet ikke er fukt, men jeg mener at det nok er det. Ytterveggen ligger sånn til at det er påbygg 5 meter lenger ut i 1.etasje, og det skal visst være godt drenert under der, men jeg har fått tips om å lekte ut slik at det blir kanskje 5 cm med luft mellom murvegg og innevegg. Tror kanskje vi bør få en som har peiling på slikt til å komme og se før vi setter i gang. Kanskje det kunne vært et alternativ å ha akkurat ytterveggen som malt mur, og så legge veggplater på de andre veggene?

meisje og -ea-: ja, jeg er egentlig helt enig. Vi er fan av å ha mange stikk, så jeg vet ikke helt hva som gikk av meg her. Men på den andre siden tror jeg ikke det kommer til å være noe særlig mer enn tv der nede. Her oppe har vi jo både forsterker, dvd-spiller, internettboks og tv-boks i tillegg til tv, men der nede tenker vi å bruke kun chromecast, tenker jeg. Men bør ha sikkert 8 stikk ved tv likevel.

Ting skjer ikke akkurat fort her i huset, så hvis vi kommer i gang før jul, er jeg fornøyd.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.