Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-16, 14:23   #81
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.185
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Du, det var en kjempegod idé! Jeg kan stikke innom Fengselsbutikken Benny og høre med dem også.


...en god sak attpåtil:-)

http://www.ullersmofengsel.no/fengselsutsalgbutikk

https://www.facebook.com/pages/Benny...97941750261162

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-16, 12:44   #82
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.517
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Har du finne noko? Såg "Sinnerlig" daybed frå IKEA og tenkte på deg. Den står inne i IKEA-katalogen, men eg såg den ute i eit interiørblad: http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/60316092/

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-16, 12:49   #83
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.492
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Vi har en liten balkong, og jeg fikk spesiallaget to kjempefine benker som jeg har som et hjørne hos firmaet http://frublomdesign.no/Velkommen.html. Kjempehyggelige folk, super service, rask levering og helt OK priser. De jeg har er i et materiale som kan stå ute hele året. Hvis dette høres interessant ut, kan jeg prøve å få sendt et bilde. Send meg evt. en PM.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-16, 15:05   #84
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.465
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Kjempefin, nokon! Men i akasietre.

Veldig interessant, liefje! Sender deg en pm.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-16, 17:57   #85
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.517
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kjempefin, nokon! Men i akasietre.

Veldig interessant, liefje! Sender deg en pm.

Akasie, ja. Såg ikkje nøye nok på det.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-16, 18:00   #86
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.465
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Akasie, ja. Såg ikkje nøye nok på det.

Nei, de snakker ikke høyt om det akkurat. Men den var skikkelig fin.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 10:29   #87
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.465
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Sånn, da har jeg fått ordentlige mål. Hjørnet der det er aktuelt er 155x160. Jeg har et søk gående på Finn for å se hva som dukker opp, ellers tror jeg kanskje IKEAS Arholma er det som er lettest å lage noe passende ut av. Den er jo ikke akkurat fin, men jeg kan jo supplere med gøyale puter.

En sånn her:


Og to sånne:


Eller vi bygger noe som passer perfekt. Det er jo ikke akkurat rocket science og bygge en benk, liksom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 11:38   #88
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.876
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Husker ikke om det har blitt linket til her før men jeg ramler stadig innom en blogg hvor det bygges ivei altmulig. De har bygget hagemøbler som er godt beskrevet. Kjempefine.
Hun heter Hegemor.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 11:53   #89
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.993
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Jeg stemmer for å bygge selv. Vi holder på med det akkurat nå. Billige skumgummimadrasser som skjæres ut til sitteputer og trekk sydd av egenvalgt stoff så blir det akkurat som man vil.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 12:06   #90
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Hvordan skjærer man i skumgummimadrassene?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 12:16   #91
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.993
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Tapetkniv. Det finnes steder man kan bestille skumgummi i ulike tykkelser og hvor de kutter for deg, men det vi fant var uforholdsmessig dyrt i forhold til å kjøpe billige madrasser og kutte selv.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 12:19   #92
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.175
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Jeg kjøpte dette på møbelringen, til vår veranda.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg veranda.jpg (87,4 KB, 79 visninger)
__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 12:35   #93
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.724
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg kjøpte dette på møbelringen, til vår veranda.

Hvordan er det å sitte i disse?

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 12:47   #94
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.465
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg kjøpte dette på møbelringen, til vår veranda.

De er fine, Magica. I det andre hjørnet så er det 100x190, så der vurderer jeg en acapulco-stol, eller en Ghanastol:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 13:44   #95
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.175
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Hvordan er det å sitte i disse?

De er gode! for meg som er ca 167 høy så får jeg hodet innafor stolen, slik at jeg kan lene meg tilbake uten at hodet kommer over kanten - hvis du skjønner. Funker fint både med og uten en pyntepute.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 14:39   #96
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.415
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Dersom dere ikke skal ligge, så skulle dere hatt møblene vi har på jobb. Enkle stoler og bord i knallfarget og solid jern. De står ute på 4. sommeren nå.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 14:40   #97
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.876
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Men det der er vel ikke noe kosemose hagemøbler?
Når jeg sitter ute så ligger jeg mer i stolen enn jeg sitter...
Ehh, ja det var jo det du skrev.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 15:46   #98
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Dersom dere ikke skal ligge, så skulle dere hatt møblene vi har på jobb. Enkle stoler og bord i knallfarget og solid jern. De står ute på 4. sommeren nå.

Det er vel også Fermob, aka temmelig pricey. Eller en rip-off kopi.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-16, 00:22   #99
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.259
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Tapetkniv. Det finnes steder man kan bestille skumgummi i ulike tykkelser og hvor de kutter for deg, men det vi fant var uforholdsmessig dyrt i forhold til å kjøpe billige madrasser og kutte selv.

Neida! Neuberggata, Skumtex-butikken, fantastisk service og de lager alt du bare vil ha!

Jeg elsker den butikken, og jeg elsker at sånne butikker finnes, så dra dit! Til og med jeg klarer å sy et litt rufsete og uperfekt trekk til en utebenk, altså! (Festet nettopp siste greiene med sikkerhetsnåler i kveld. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-16, 07:27   #100
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.993
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utemøbler som ikke er helt som alle andre?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Neida! Neuberggata, Skumtex-butikken, fantastisk service og de lager alt du bare vil ha!

Jeg elsker den butikken, og jeg elsker at sånne butikker finnes, så dra dit! Til og med jeg klarer å sy et litt rufsete og uperfekt trekk til en utebenk, altså! (Festet nettopp siste greiene med sikkerhetsnåler i kveld. )



Takk for tips. Vet du sånn cirka priser? Vi prøvde en lignende butikk på Alnabru, men de skulle ha 2500 for å skjære etter mål, og når det bare ville kostet oss 800 kr å kjøpe skumgummimadrasser og skjære selv syntes vi ikke det var verdt det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no