|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Sv: Et glass vin på sommeravslutning
Enig i at dette er kulturelt betinget, det er ikke "rarere" å drikke vin på grillingen for avslutning av 9.trinn enn å ha vin til middagen hvis man skal være helt rasjonell.
![]() |
#2 |
|
Jo, det er to helt forskjellige ting. En skoleavslutning er en happening med barn som målgruppe og hovedpersoner, en middag har alle aldre i målgruppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
En klasseavslutning trenger ikke være i skoleregi. Skolen vår arrangerer ikke noen avslutning som foreldrene er med på. Vi pleier å ha sommeravslutning i klassen med alle familiene på felles grilltur ett eller annet sted, og jeg opplever ikke at ungene da er mer målgruppe/hovedpersoner enn de voksne. Jeg tror ikke noen av foreldrene pleier å drikke alkohol til grillmaten, men jeg har ikke fulgt med på det, så jeg er ikke sikker. Om jeg så at noen tok en øl, ville jeg ikke reagert negativt.kan
![]() |
#4 |
|
Nei, det trenger ikke være i skolens regi, men det hadde neppe vært arrangert en klasseavslutning om det ikke hadde vært en klasse med skoleelever, så jeg mener fortsatt at barna står mer i høysetet i en slik happening enn i en tilfeldig middag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
Mer, ja. Men arrangementet er like mye for foreldrenes del - ungene er ikke den eneste målgruppen. Det var det jeg mente.
![]() |
#6 |
Leser
|
Jeg er ikke enig. På de skoleavslutninger jeg har vært på går det mye på at foreldrene skal treffes og sosialiseres.
![]() |
|
|