|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
| Se resultatene: Har du bunad | |||
| Ja, jeg har bunad(er) |
|
181 | 80,44% |
| Nei, jeg har ikke bunad, men jeg vil gjerne ha en |
|
22 | 9,78% |
| Nei, jeg har ikke bunad, og vil heller ikke ha en |
|
22 | 9,78% |
| Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#82 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du bunadJa jeg har bunad og jeg er stolt av den. Men om den er behagelig å gå i er en helt annen sak. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Har du bunadJeg har bunad. Ville ikke ha til konfirmasjonen, men fikk lyst på senere. Mor hadde lovet meg bunad dersom jeg hadde lyst på, så hun sydde den til meg :snill mor: Mannen har også og LilleVenn har hatt barnebunad som nå er for liten. Hun skal få ny til konfirmasjonen om to år. Lik min, men i en annen farge. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
kamerat
|
Sv: Har du bunadJeg har ikke bunad, og vil stort sett ikke ha heller (unntatt ca. 2 minutter i året rundt omkring 17. mai). Jeg synes det er mange fine, men har verken lyst til å gjøre investeringen eller herje med bunadsstellet.
|
|
|
#85 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har du bunadJeg har blå romeriksbunad og er veldig glad i den! Den er ikke ekkel å ha på og den er brodert av min bestemor, noe som er stas. Jeg fikk den når jeg var 15. Bruker den på 17.mai og konfirmasjon, dåp og bryllup. Sleit skikkelig med å finne noe jeg følte meg fin nok i på 17.mai når den ikke passet.
|
|
|
#86 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Har du bunadJupp. Eldste og jeg fikk i år. Jeg i 40-årsgave av mamma og pappa, og hun i konfirmasjonsgave.
|
|
|
#87 |
|
både her og der
|
Sv: Har du bunadJeg har arvet bunaden fra min mor, så den er over 60 år gammel. Den er ganske fin og det er stas å ha arvet den, men jeg liker ikke å bruke den. Passer liksom ikke helt til meg. Så jeg unngår å bruke den hvis jeg kan. Eldste fikk bunad av svigermor til konfirmasjonen.
|
|
|
#88 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du bunadJeg har bunad og synes det er stas å bruke den. Men misliker bunadspolitiet og gjør som det passer meg når det gjelder øldrikking, solbrillebruk og andre små variasjoner. Synes også festdrakter kan være kjempeflotte.
|
|
|
#89 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Har du bunadJeg har bunad og liker at jeg slipper å tenke på klær til anledninger der det passer med bunad.
|
|
|
#90 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Har du bunad
Jeg synes det er utrolig rart at du ikke forstår at folk kan synes bunad er et lite pent plagg. Selv om jeg er glad i bunadene mine og selv om jeg har mange bunader, så synes jeg flere bunader er rett og slett stygge, uformelige og lite flatterende. Festplagg eller ei. |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Superaktiv
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
![]() ![]() |
Sv: Har du bunadJa, en nydelig nordlandbunad som ikke passer lengre siden kroppen min ikke er som den var når jeg var 15. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvilken fikk hun da? Bare fire år til jeg har konfirmant, planen er å gi henne bunad. Usikker på hvilken hun vil ha, men ikke utenkelig at hun velger en fra Rogaland siden hun også har tilhørighet der. Jeg synes de er finere enn Vest-Agder bunaden.
|
|
|
#93 |
|
|
|
|
#94 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Har du bunadJa, jeg har konfirmasjonsbunaden etter svigermor. Hun kjøpte seg ny da mellomste hennes konfirmerte seg. Så den hang lenge i skapet før jeg kom. Den er tilpasset meg.
|
|
|
#95 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Har du bunadEg har bunad, og brukar den minst ein gong i året. Det er sjeldan eg føler meg så velkledd, fin og komfortabel som eg gjer i bunad. Men så er eg langt under gjennomsnittet opptatt av mote og stil og sånt.
|
|
|
#96 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Har du bunadJeg fikk bunad i konfirmasjonsgave, og har brukt den siden. Måtte legge den litt ut etter jeg ble voksen, så den passer godt. Føler meg veldig fin i den, og synes den er kjekk å ha til store feiringer og på 17.mai.
|
|
|
#97 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Beltestakk fra Telemark. Både jeg og Drømmemannen og hele slekten er derfra. Hun kunne valgt Aust-Agder også, siden vi har bodd her nesten hele hennes liv. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Har du bunadJeg fikk bunad til konfirmasjonen min. I fjor var første året den passet meg igjen siden slutten av 90-tallet. Og den passet fortsatt i år. Jeg føler meg kjempefin i den! Eldstejenta fikk bunad til sin konfirmasjon for 5 år siden. Ifjor var hun russ, og brukte ikke bunaden. Hun hadde den på igjen i år, og ga tydelig uttrykk for at hun virkelig var glad for bunaden sin, og nå ønsker hun seg en cape til den |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Har du bunadJeg har bunad og har hatt det i mange år.
|
|
|
#100 |
|
Beltestakken fra Telemark er jo veldig fin, likeså Aust-Agder.
|
![]() |
|
|