Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Serieanbefaling: Skam

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-16, 08:40   #581
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Jeg lå faktisk litt på etterskudd nå (fikk ikke sett 17. mai-episoden før i går ettermiddag). Det var jaggu bra å ikke få så lang pause mellom klippene, for det var jo en skikkelig seier å se gårsdagens episode. Det er nesten så jeg kan tro at det ikke kan vare.

Nikko er jo betegnet som psykopat av William, og det er ikke godt å vite hva han finner på. Eller var dette for å lære jenter i målgruppen at dette ikke er noe de bør finne seg i hvis de har opplevd det?

Gammel 20-05-16, 09:08   #582
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg lå faktisk litt på etterskudd nå (fikk ikke sett 17. mai-episoden før i går ettermiddag). Det var jaggu bra å ikke få så lang pause mellom klippene, for det var jo en skikkelig seier å se gårsdagens episode. Det er nesten så jeg kan tro at det ikke kan vare.

Nikko er jo betegnet som psykopat av William, og det er ikke godt å vite hva han finner på. Eller var dette for å lære jenter i målgruppen at dette ikke er noe de bør finne seg i hvis de har opplevd det?

Eg er ganske så sikker på at serieskaparane har lagt inn denne nettopp derfor.

Gammel 20-05-16, 10:11   #583
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nå begynt å se fra starten sammen med fjortenåringen, og har et bedre inntrykk. Men jeg kjenner jo at jeg har en slags voksendistanse til hele greia, og jeg lever meg langtfra like mye inn i det som jeg ser at noen gjør her og blant venninnene mine. Det er mye en kan kjenne seg igjen i, men jeg er ikke revet med.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 20-05-16, 10:16   #584
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gådd! For et fantasisk klipp! Go Noora!

Og angående distansen, Filifjonka - sånn opplevde jeg det først også. Jeg jobber jo med denne aldersgruppen, og vegret meg egentlig for å se på serien. Jeg følte at det ble for mye, rett og slett - et sniktitt inn i noe de kan få ha for seg selv, på en måte, selv om dette er fiktivt. Så den første sesongen så jeg bare små klipp, litt for å ha gjort det og for å oppdatere meg på det ungdom er opptatt av. Men nå i sesong 2 er distansen forsvunnet. Selv om hovedpersonene ikke er i min aldersgruppe, er det ikke vanskelig å leve seg inn i - jeg lever meg inn i serier og filmer med hovedpersoner som er langt eldre enn meg også. Og ungdomstematikk har man engang kjent på kroppen - samt at skuespillerne er altså fantastisk gode.

Gammel 20-05-16, 11:10   #585
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror formatet med klipp som man venter på gjør at serien er mer hektende.

Floksa: nei, verken vi eller Nooora vet om hun har blitt voldtatt, hun prøver jo flere ganger å få svar fra Nikko. Menuansett om hun er penetrert eller ei er hun utsatt for seksuelt overgrep. Jeg tror Noora (serieskaperne lot Noora) fokuserete på de områdene hun visste hun hadde mulighet for å ta Nikko på.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 20-05-16, 14:55   #586
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nytt klipp.

Gammel 20-05-16, 15:57   #587
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og ny iMessage.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 20-05-16, 16:00   #588
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den så jeg komme, det er fordi jeg er over 40.

emm er ikke aktiv  
Gammel 20-05-16, 18:54   #589
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fremdeles litt betuttet over at men ikke kan forvente ett eneste minutt usett film i fredagens episode, kun det som er lagt ut i løpet av uka.

Gammel 20-05-16, 19:00   #590
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal visst pines til siste klipp.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 20-05-16, 20:05   #591
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har blitt mer og mer hekta etter hvert, og nå ser jeg klippene hver dag i stedet for fredagsepisoden. Det var skikkelig befriende å se Noora ta innersvingen på Nikko, men så sårt å se henne løpe etter William. Veldig spent på fortsettelsen.

Gammel 21-05-16, 14:12   #592
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Svaaaaar William!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv  
Gammel 21-05-16, 14:20   #593
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir helt ødelagt av denne serien. Neste sesong skal jeg belite meg, og kun se fredagsepisodene. Jeg er jo heldigvis voksen, og ferdig med perioden med neverpirrende timer ventende på melding fra den elskede/ kanskje ikke lenger elskede. Idiotisk da å utsette seg for denne påkjenningen frivillig.

daffy er ikke aktiv  
Gammel 21-05-16, 14:34   #594
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skam setter voksenlivet i perspektiv. Jeg å være voksen. Vi snakket om det etter episoden i går. Hvor godt det er å vite hvem du skal ha med deg hjem fra fest, hva dur får og hvordan du kommer deg hjem.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 21-05-16, 14:43   #595
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke startet å se denne enda. 10. klassingene mine synes jeg er urteit som ikke ser. Jeg har eksamen om tre uker, jeg vet ikke om jeg tør å starte på en ny serie før det. Men jeg skal se.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 21-05-16, 15:27   #596
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjønner at dette er noe jeg må få med meg. Men hvor ser jeg det nå, for å få en best opplevelse? Altså fra helt fra starten. Hele episoder på NRK? Går jeg glipp av mye hvis jeg ikke ser alle snutter og meldinger? :etternøler:

Hot Lips er ikke aktiv  
Gammel 21-05-16, 16:09   #597
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Jeg skjønner at dette er noe jeg må få med meg. Men hvor ser jeg det nå, for å få en best opplevelse? Altså fra helt fra starten. Hele episoder på NRK? Går jeg glipp av mye hvis jeg ikke ser alle snutter og meldinger? :etternøler:

Det holder å se episodene på NRK.
Så kan du heller følge med på meldinger etc når du har kommet til det som skjer "nå".
Jeg begynte sent og så hele første sesong på NRK, som episoder. Og jeg likte egentlig det bedre enn å bli hekta på snuttene nå

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 21-05-16, 19:35   #598
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Svaaaaar William!

Gammel 21-05-16, 19:40   #599
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Ja, svaar da William, for h*...!

Håper det er nå William skal lære at konflikter ikke skal løses med vold (les ikke kverk den ekle broren din), men i rettsapparatet (ja, støtt Nora i politianmeldelsen).

daffy er ikke aktiv  
Gammel 21-05-16, 20:11   #600
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jammen, så svar da, William!

Sist redigert av Gaia : 22-05-16 kl 20:32.
Gaia er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.