Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Oslo/storby for enhver pris?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-07, 15:05   #26
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo/storby for enhver pris?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

MEN for å komme tilbake til mitt eget HI, så synes jeg fortsatt det grenser til det latterlige at foreldrene i artikkelen syter og klager over manglende barnehageplass, men at de selv ikke gjør noe konstruktivt for å hjelpe barna sine. DET reagerer jeg på. Det er nemlig ikke sikkert at de hadde trengt å ofre seg så veldig mye for å finne en løsning. Men så klarer jeg faktisk ikke sytepaver heller da....og dette er sytepaver - synes jeg! De skriker omtrent slik: "kom og hjelp oss, barna våre lider! Det er samfunnets skyld, men vi flytter ikke!!"

Jeg ville i alle fall ofret ganske mye selv, for at barnet mitt skulle få gå i barnehage, dersom jeg hadde syntes (og det synes jeg!) at det var viktig at barna mine fikk sosialisering i form av barnehageplass. Da fikk heller caffe-latte, Fearnley-museet, Aker Brygge og andre herligheter heller vike i ukedagene, også fikk vi ta eksotiske utflukter til hovedstaden med tog, buss eller bil når vi har fri. Det ene utelukker vel ikke det andre eller?

Hva mener du de burde gjøre da? Flytte for å få barnehageplass? Du har jo fått svar som tyder på at du tok feil i forhold til hvor lett det var å få barnehageplass utenfor Oslo. Hvis begge jobber i Oslo må de sannsynligvis pendle, og kanskje miste flere timer hver dag som de kunne brukt på barna sine. De må kanskje ha en bil til, har de råd til det? Barna må rives opp fra sitt lokalmiljø, hvem er det egentlig som ofrer hva da?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.