Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Serieanbefaling: Skam

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-16, 16:55   #501
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Hun har blitt tatt bilde av på insta der hun holder Vilde sin øl (hvem sin øl det er vet jo ikke andre enn vi og jentene), og blitt tatt bilde av på russe-rulling. Ergo: Hore. Jeg tenker: for vestlig.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 16:55   #502
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg er bare irritert på hele serien jeg nå. To minutter her og der funker ikke når det er sånn.

Jeg roet meg litt når jeg skjønte at det i det minste kommer en klem, på ett eller annet tidspunkt. De kommer til å snakke sammen. Og jeg håper de kan få det til å fungere. Men dette er virkelig seigpining, og når man får servert serien i real time, så er det mer forståelig hvor uendelig vondt det er for noen som opplever noe som dette, hvor isolerte de føler seg, og hvordan skyldfølelsen og skammen fører til at man velger å trekke seg unna, når det man mest av alt trenger er støtte og omsorg. Men jeg vurderer å spare hele neste sesong til den er ferdig, og heller binge. Det fungerte finfint med sesong 1. Sesong 2 har vært tortur fra ende til annen.

Sana har vært "vestlig", da er hun per def. "hore". Selv om hun sannsynligvis er mer pertentlig en resten av hijabpolitiet. De bare skjuler seg bedre.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 16:57   #503
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror Nico får større glede av å holde Noora på pinebenken. Hvis han sier noe, så er det fordi det gavner ham. Jeg holder en knapp på at hvis det er noen som er psykopat i serien, så er det ham.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 20:47   #504
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tipper Nico har gjort noe tilsvarende med ei venninne/kjæreste av William tidligere. Ikke sikkert W vet om det, men aner at broren har jagd bort noen.

Jeg synes det var så tydelig at N egentlig bare ville holde rundt W i denne filmen at det tror jeg W skjønte også. Snart snakker de sammen, jeg tror ikke han blir lei, for han skjønner at noe er galt.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 21:37   #505
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alder / 2 + 7 ?!?!?!
At det er greit at ein på 62 går etter meg. Nei, det syns eg ikkje var ein god formel! :urk:

Gammel 10-05-16, 17:54   #506
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Nytt klipp. Dette hadde jeg vel egentlig bare ventet på.

Gammel 10-05-16, 18:25   #507
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2 min, og ikke skjer det særlig mye. Utålmodig jeg, vil ha litt action!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 10-05-16, 22:49   #508
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

2 min, og ikke skjer det særlig mye. Utålmodig jeg, vil ha litt action!

Gammel 10-05-16, 23:57   #509
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og en chat der Noora ikke deltar. Vi skal forstå hvor "utavseg" hun er.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 11-05-16, 22:53   #510
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Denne $%&§?% serien har redusert meg til en fjern fjortis i en alder av 41-og-et-halvt. Jeg HATER å vente på en ny hersens snutt!

I dag begynte jeg til og med å se sesong en på nytt. Mens man venter liksom. I need rehab!

Gammel 11-05-16, 23:09   #511
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Denne $%&§?% serien har redusert meg til en fjern fjortis i en alder av 41-og-et-halvt. Jeg HATER å vente på en ny hersens snutt!

I dag begynte jeg til og med å se sesong en på nytt. Mens man venter liksom. I need rehab!

Noe trøst i at du ikke er alene? Elsk på SKAM altså!

Gammel 11-05-16, 23:31   #512
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Signerer denne i sin helhet, bare jeg er 42 og et halvt. :koko:

Gammel 11-05-16, 23:33   #513
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Det har jo ikke kommet ut noe siden i går!!!

Gammel 11-05-16, 23:36   #514
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Ro ned a. De har ofte en oppdateringsfri dag. Og nå skal vi jo kjenne på Nooras desperasjon og ensomhet. Jeg tror ikke det ordner seg på fredag, det er for tidlig for Noora. Altaå, jeg ikke sikker på om om det ordner seg als mellom N og W, men jeg håper på et kataris der ihvertfall begge har det bra.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 11-05-16, 23:38   #515
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Oppdatering. Meldinger fra Eskild.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 11-05-16, 23:39   #516
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har blitt hekta jeg og. Men har sett alle episoder som er på NRK nett-tv nå. Dere snakker om snutter, hvor legges de?

Gammel 11-05-16, 23:40   #517
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Medling fra Eskild nå da. Huff, Noora ...

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 11-05-16, 23:41   #518
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Jeg har blitt hekta jeg og. Men har sett alle episoder som er på NRK nett-tv nå. Dere snakker om snutter, hvor legges de?

Skam.p3.no

Gammel 11-05-16, 23:41   #519
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Her: Det er en blogg-ish. http://skam.p3.no/ Om du blar helt ned får du begynnelsen. Verdt å lese, mye humring.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 11-05-16, 23:52   #520
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Rehab? Det er bare fornavnet. En hel dag uten oppdatering er jo helt krise.

Nå må noen snart skjønne at noe er seriøst galt.

Gaia er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.