Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Serieanbefaling: Skam

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-16, 20:47   #481
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Jeg kan ikke se for meg at det blir noe bedre uansett med de skuespillerne og den typen dialog.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 07-05-16, 22:03   #482
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Det er lenge siden jeg har blitt så engasjert i et fiksjonsplott. Det er nesten så det gjør vondt i magen.

daffy er ikke aktiv  
Gammel 07-05-16, 22:10   #483
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Josefine Pettersen spiller noen ganger dårlig, synes jeg også. Hun er best når hun spiller uten ord slik som de to siste episodene. Sittende med tårer i øynene når kjæresten går forbi og når broren til W forteller henne vonde ting.

Sist redigert av Karamell : 08-05-16 kl 01:06.
Karamell er ikke aktiv  
Gammel 07-05-16, 22:58   #484
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Josefine Pettersen spiller noen ganger dårlig, synes jeg også. Hun er bedt når hun spiller uten ord slik som de to siste episodene. Svevende med tårer i øynene når kjæresten går forbi og når broren til W forteller henne vonde ting.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 08-05-16, 18:48   #485
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ny nå. Stakkars liten...

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 08-05-16, 19:11   #486
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Ja... Stakkars..

Okei, nå spekulerer jeg, jeg har heldigvis ikke erfaring med dette selv. Men N er (var?) jomfru. Ville hun ikke kjent det, om hun var blitt voldtatt? I og med at hun sitter og søker opp rent fysiske tegn, kan vi da klamre oss til håpet om at det ikke skjedde noe..?

Gammel 08-05-16, 19:21   #487
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror faktisk ikke noe skjedde. Jeg tror hun gikk i svart og sovna. Mulig Nico er en kødd, men håper og tror han ikke er en voldtektskødd.

Nessie er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 00:24   #488
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vi og hun skal tro det skjedde noe. Men jeg likte ikke den meldingen hun sendte til Nico, han tror jeg kan føkke godt opp i hodet hennes videre. Men man får bare vente å se ... Jeg er redd resten av sesongen skal brukes på denne skammen til Noora.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 08:17   #489
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Ja... Stakkars..

Okei, nå spekulerer jeg, jeg har heldigvis ikke erfaring med dette selv. Men N er (var?) jomfru. Ville hun ikke kjent det, om hun var blitt voldtatt? I og med at hun sitter og søker opp rent fysiske tegn, kan vi da klamre oss til håpet om at det ikke skjedde noe..?

Det at hun sitter og søker kan tyde på at hun i alle fall ikke ble voldtatt. Det er kjipt nok at hun lå der uten klær på overkroppen. Om hun heller ikke hadde noe nedentil vet vi ikke.

Jeg tenkte først at Nico kom til å sende henne en melding der han sa noe kødd, men det er kanskje vel så kjipt for henne at han ikke svarer. Uansett var det sterke scener både fredag, på lørdag og i går. Viktige og vanskelige temaer som tas opp nå, og etter å ha summet meg litt så har jeg troen på at de klarer å behandlet det på en god måte.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 09:20   #490
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det var veldig dumt av henne å skrive til Nico. Da har han plutselig "bevis" mot henne om at hun ikke husker.

Jeg er slett ikke overrasket over at Noora ikke tør å dele dette med noen. Det er for stort og vanskelig, rett og slett. Hun burde snakke med noen, men er ikke sikker på hvem hun kan stole på nok til å tro henne. 17-åringer burde ikke være så alene.

Gammel 09-05-16, 10:35   #491
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Bah. Det blir for stillestående for dramaturgien i dette formatet. Jeg forstår jo at hun ikke klarer å åpne seg, men fra voksenperspektivet jo jo det vært uheldig for henne. Hun dytter også kjæresten sin legre bort i dagens klipp. Nå må de kjøre på noe sms utveksling i ettermiddag for dramaets del.

Jeg tror at Sana blir hovedperson til høsten, det er mye som tyder på det nå.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 10:58   #492
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en velsignelse å få noko Sana-drama no altså. W og N-storyen er for tregt for dramaet sin del.

Gammel 09-05-16, 11:37   #493
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes også de ssite episodene har vært litt stillestående og mye taushet.

Gammel 09-05-16, 11:59   #494
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Nå er det veldig irriterende å kun få 2 minutters drama hver dag kjenner jeg. Kanskje jeg venter til fredag for å se oppsummeringen.

Ellers;
Litt skremmende å lese kommentarene og holdninger fra nettsiden til nrk. Tydelig at mange i målgruppen ikke catcher situasjonen med neddoping, og det er litt rare holdninger til skyld og voldekt også. Ser også behovet informasjon om kropp og seksualitet når man ser kommentarer på at Noora jo kan ha blitt gravid på festen. Hun var jo kvalm og spydde på vei hjem.

daffy er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 14:36   #495
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg kjenner også at jeg nesten likte bedre å se fredagsepisodene (som jeg gjorde i et par maraton tidligere her...) - enn de 2-4 minutters snuttene. Blir bare frustrerende i grunn.

Nessie er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 15:22   #496
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har funnet ut at jeg må vente på fredags episoden denne gangen. Blir bare utrolig trist av slik det er nå. Og jeg har bare lest komentarene.......

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 16:25   #497
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble så satt ut av at en gammel klassekompis dukket opp som skuespiller i denne episoden, så jeg måtte se den to ganger for å få med meg alt.

Plutselig innser jeg at "we were on a break" nå kan brukes fra begge sider; og i motsetning til hva jeg trodde før helgen så blir det ikke fra William.

Gammel 09-05-16, 16:48   #498
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg ble så satt ut av at en gammel klassekompis dukket opp som skuespiller i denne episoden, så jeg måtte se den to ganger for å få med meg alt.

Plutselig innser jeg at "we were on a break" nå kan brukes fra begge sider; og i motsetning til hva jeg trodde før helgen så blir det ikke fra William.

"We were on a break, så derfor drakk jeg meg full og lå med broren din, sånn helt random, selv om jeg hadde sagt til deg at jeg ikke drakk og at jeg ville vente til jeg giftet meg." Jeg kjøper ikke helt den, altså. Jeg tror Nooras reaksjon heller var et uttrykk for kaoset inne i henne. Hun vet ikke om det var "frivillig" (dvs. om hun i det hele tatt var med på noe, hvis noe skjedde) eller om hun har blitt voldtatt mens hun var bevisstløs. Faktisk vet hun ikke om noe har skjedd i det hele tatt, og føler en voldsom skyld for det som kan ha skjedd. Hun grep etter et halmstrå, for å slippe å måtte fortelle William om det som kanskje skjedde på fredag. Muligens håper hun å skyve ham så langt fra seg, at han gir henne opp, fordi det gjør det enklere for henne. Da slipper hun å forholde seg til alt som er så skrekkelig vondt, og som har gått i stykker inne i henne. Hun er ikke så veldig flink til å håndtere vanskelige følelser. Og hun er veldig lukket, muligens fordi hun egentlig aldri har hatt noen som har sett henne.

Jeg håper at noen snart skjønner at noe er skrekkelig galt, og kan hjelpe henne. For det ser bare fælt ut, sånn hun har det nå.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 16:51   #499
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg er bare irritert på hele serien jeg nå. To minutter her og der funker ikke når det er sånn.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 09-05-16, 16:52   #500
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg tror/synes heller ikke at det duger som forklaring. Saken er vel at hun ikke vil fortelle, og derfor dytter hun W bare vekk. Jeg tror at Nico kommer til å si et eller annet.

Og hva er det egentlig Sana har gjort siden "hijabpolitiet" føler for å disse henne sånn?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.