Sv: Serieanbefaling: Skam
Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.
Jeg synes det har blitt hakket mer kjedelig med så mye fokus på W og N. Synes hun velger litt rart mht hvem hun har blitt presentert å være. Og W er plutselig såå grei, han har jo være relativt uspiselig før. Samtidig skaper dette debatt. Og det kan være fint nok i seg selv, selv om rollefigurene velger"feil" og upolitisk korrekt. Debatt er bra.
Jeg synes ikke det er noe rart at William fremstår mer sympatisk enn tidligere. I den første sesongen ble han beskrevet sett gjennom øynene på ferske førsteklassinger basert på rykter. Å kline med noen på fest og ikke ha interesse for noe mer (hendelsen med Vilde) er ikke uvanlig. Hun var også veldig pågående og fikk klare svar tilbake.
Han er tydelig forelsket i Noora nå og ønsker å ha et godt forhold til henne. Derfor oppfører han seg snillere mot henne. I tillegg ser vi ham nok også gjennom Nooras øyne, det er hennes virkelighet som beskrives.
Jeg er overrasket over det dere skriver om "venninnemoral". Jeg er enig i at Noora burde fortelle til Vilde at hun er sammen med William siden historikken er slik den er. Men ellers så synes jeg faktisk at man ikke har meldeplikt om forhold/klinings til venninner. Sånn sett synes jeg ikke det er rart at Noora ikke forteller til Eva enda. Bestevenninner eller ei.