Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap ...

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-16, 19:55   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap ...

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

De gangene mine har vært usikre på konsept, har det vært av redsel for at det ikke skal være bra nok for gjestene. (Men de har ikke fremstilt det på en "sur" måte, skal sies.)

... fasiten nå er forresten at tiåringen velger bort bursdagsselskap, og at nesten-trettenåringen trekker på skuldrene og sier "noen kommer alltid til å syte uansett", og går for det HAN vil.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 19:56   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.622
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap ...

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

... fasiten nå er forresten at tiåringen velger bort bursdagsselskap, og at nesten-trettenåringen trekker på skuldrene og sier "noen kommer alltid til å syte uansett", og går for det HAN vil.

Fornuftig av trettenåringen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 20:16   #23
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.809
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap ...

No har prinsessen på erten bestemt seg for VilVite-bursdag. Så no gjeld det berre å finne ein dag det er ledig!

Bestevenninna kom på besøk og då spurte eg venninna om kva ho ville valgt. Ho sa Vilvite.
Ein time seinere sa eg til mellomsøster at det var greit om ho ikkje ville ha bursdag og at eg ikkje kom til å spørre meir. Då kom det plutselig "ok, eg kan ta VilVite....".

Det er svindyrt, 225 per barn, men no vil eg berre bli ferdig.

Eg trur ikkje det ligg noko særlig meir bak dette dramaet enn at "det er berre sånn ho er". Ho kan vere ei skikkelig drama-queen og velger rett som det er motsatt av alle andre slik at det blir ekstra styr. F.eks dersom resten av familien vil sjå ein spesifikk film eg det 99% sjanse for at ho vil sjå ein anna.
Mulig det handler om oppmerksomhetsbehov sidan ho er i midten i ein søskenflokk på tre.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 20:25   #24
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.132
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap ...

Kjære vene, for en pris! Men jeg ser jo at da andre alternativene hun kunne velge mellom også koster skjorta.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-16, 00:16   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.622
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap ...

Bra hun har bestemt seg. Håper det er en relativt liten klasse (jentegjeng), for det var en stiv pris.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-16, 09:01   #26
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.541
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap ...

Noen ganger hjelper det med noen utenfra, som denne venninna.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-16, 09:38   #27
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.552
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når 9-åringen ikkje vil ha bursdagsselskap ...

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Jeg ville latt det ligge.
Og det kan jo rett og slett være at det å ta det valget er vanskelig, at hun føler på presset eller at det er noe som ikke er helt greit.
For meg ringer det noen alarmbjeller her og hadde ikke tenkt at dette er "nykker" eller "bortskjemthet".

Om dette hadde vært min sønn så hadde ikke en eneste alarmbjelle ringt, rett og slett. Selv om det kan være sånn for noen barn så stemmer det slettes ikke alltid.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no