Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Barnebok: Jacob og hunden

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-16, 10:53   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.189
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Barnebok: Jacob og hunden

Jeg leser at boken Jacob og hunden er nydelig, den får supergod kritikk. Tematikken er trist, om en gutt som mister sin hund. Har noen her lest den og kan si noe om den? Vi er glade i å lese historier, men Junior på 9 år er var for triste hendelser og da er det kanskje ikke så topp med en slik bok på sengekanten? Eller er den mer enn trist?

http://www.norli.no/webapp/wcs/store...atalogId=10001

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 12:33   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.730
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebok: Jacob og hunden

Jeg har også sett på denne boka. Er stadig på jakt etter bøker som ikke enten er fantasy/krim, eller dustepinglestil/ellevill supertrusetrehusgalskap, men disse lange, gode, nære historiene. Finner ikke så mye av den typen litteratur fra dette århundret (heldigvis massevis fra det forrige, og til og med også fra det før der), utenom de to bøkene til Maria Parr, så denne fanget også min oppmerksomhet.

Spent på å høre fra noen som har lest den!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 13:11   #3
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnebok: Jacob og hunden

Jeg kan se om jeg finner den på jobb i morgen og skumme igjennom den. Send meg en melding her inne for å minne meg på det om du ikke hører noe

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 13:40   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnebok: Jacob og hunden

Spoileralert!

Syns boka ser ut som en veldig fin historie, om en gutt og hvordan han takler sorgen etter tapet av hunden sin. Nå har jeg bare bladd i den, men den er ganske trist helt i starten da det er gutten som en morgen finner hunden sin død hjemme.
Så drar de på ferie på hytta, og han gleder seg til å møte venninnen sin der. Men hun har lagt igjen lapp i hytta de bygger sammen, om at hun er på ferie i Italia. Så det er ganske ensomt. Så får han plutselig besøk av en fremmed hund en morgen, og resten har jeg ikke kikket så veldig nøye på altså, men det virker for meg som at det handler mye om dette nye vennskapet. Men det er jo ikke deres hund, så ser mot slutten av boken at den blir hentet av sin egentlige familie. Boka ender riktignok lykkelig med at hunden rømmer tilbake til denne gutten som han nå ser som sin eier.

Alt i alt vil jeg tro dette er en veldig fin bok som balanserer det triste og det glade på en god måte. En bok jeg nok tror jeg kunne ha lest til min seksåring.

Med veldig tydelig forbehold om at jeg virkelig ikke har lest den, så det kan være viktige ting jeg ikke har oppfattet.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 13:41   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.189
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnebok: Jacob og hunden

Høres bra ut. Den har som sagt fått veldig veldig god kritikk.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 20:16   #6
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Barnebok: Jacob og hunden

Har den her hjemme, men ungene syns den så så kjedelig ut at de har ikke villet lese den. Skal gi det et nytt forsøk og kommer tilbake i tråden i så fall.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-16, 21:25   #7
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Barnebok: Jacob og hunden

Nå har jeg lest den høyt for yngste (7,5 år). Boka var rett og slett utrolig fin!

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no