Sv: Hva ville du gjort om du hadde et døgn for deg selv?
Jeg er alene hjemme én uke i slengen to ganger i året. Mannen tar med ungene til foreldrene sine (de bor langt unna).
Jeg ELSKER det!! Å være alene hjemme er helt fantastisk. Jeg tar sjelden fri fra jobb mens de er borte, jeg jobber vel i grunnen bare mer, men jeg har jo så mye tid og frihet til rådighet! Kommer tidlig på jobb, drar litt sent, trener, spiser middag foran tv-en og har gjerne et par mindre prosjekter i huset av rydde-typen. Det første jeg gjør når de drar er å rydde og vaske hoveddelen av huset siden jeg får sjelefred av det jeg vet at det ikke blir rotete igjen på en hel uke! 
Utover å være mye alene, som er helt fantastisk for en introvert, så er jeg ute en kveld eller to også. Men jeg prøver å ikke ha for mange avtaler, rett og slett fordi jeg verdsetter alenetiden så mye. Ikke savner jeg mann og unger noe særlig heller, iallfall ikke de 4-5 første dagene. I år blir de borte 17. mai-uken, og jeg har ingen skrupler med det. I år kan det godt hende jeg stikker flagget i sekken på 17. mai og tar meg en tur i marka.
Jeg tar aldri så lange turer med ungene, men prøver å ta dem med meg på en eller annen langhelg et par ganger i året, mannen elsker også å være alene hjemme.