Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville du gjort, hvis du vant litt penger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-16, 10:55   #41
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du gjort, hvis du vant litt penger?

Jeg må si det er betryggende at så mange vil fortsette og jobbe og at så mange vil ha den jobben de har. Det er jo trist for de som bruker mye tid på en jobb de egentlig ikke liker eller finner meningsfull. Men hva ville jeg gjort?

Det er mange år siden jeg fant ut at yrket mitt faktisk er meningsfullt, og at jeg liker det. Jeg skulle gjerne redusert til 60 eller 70 %, men da måtte vi sannsynligvis ansatt en til for å få oppgavene til å gå i hop, ellers jeg ville alltid være for mye på etterskudd. Så jeg vet ikke. Ønskelista er i hvert fall dette:

• Ytterligere redusert stilling
  • Bistand til f.eks. Redd Barna, Leger Uten Grenser, Norsk Folkehjelp og Amnesty International
  • Fikse på nordhuset
  • Garasje til fire biler og tre snøskootere (deling med flere naboer) nær nordhuset
  • Nedbetaling på lån, om det fortsatt var noe igjen
Og dermed var jeg blakk igjen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 11:26   #42
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det spørs på summen. Om den var høy nok, ville jeg ha sluttet i jobben og studert et eller annet. Om det ikke var mulig, ville jeg ha oppgradert boligen (men ikke kjøpt ny, tror jeg), betalt ned litt lån og reist til Japan, Cuba og Guatemala.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 11:33   #43
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville nok puttet en del penger inn i boligen, enten ved oppgradering av kjøkken og utbygging eller ved å rett og slett kjøpe noe større og mer praktisk. Ville fortsatt å jobbe, men kanskje gått ned i stilling noen år, og kuttet ut helgevakter.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49.