|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Textrovert
|
Sv: Når barnas venner får lappen
|
|
|
#22 |
|
Absolute Beginner
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Textrovert
|
Jeg pustet lettet ut da min eldste fylte atten, for da kunne jeg endelig slippe taket på flere områder der jeg hadde ønsket å slippe taket lenge. Ikke fordi jeg ville fraskrive meg ansvar, men fordi det bare føltes feil.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Klart du kan ringe, men tror ikke du må ha forventninger til at det blir tatt til etterretning.
|
|
|
|
#25 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Når barnas venner får lappenDa har jeg snakket med han, om fart og belte... Han ringte i sted og fortalte han var kommet frem. Da kan jeg slappe litt av frem til han drar hjem søndag
|
|
|
#26 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Hva betyr btdt? |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Når barnas venner får lappenJeg pleier å snakke med de som kommer og henter frøkna. Litt sånn alvor-fleip. Ber de kjøre som folk og huske at de har med seg dyrbar last.
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Når barnas venner får lappenKjenner jeg gruer meg litt til dette. Det er heldigvis flere år til enda.
|
|
|
#30 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Når barnas venner får lappenJeg gruer meg også. Unge gutter ligger dessverre høyt oppe på ulykkesstatistikken ift bilulykker, og jeg gruer meg til at døtrene skal sitte på også, kanskje med gutter som er 1-2 år eldre etc. Jeg vet man bare må slippe, men skjønner det er vanskelig.
|
|
|
#31 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Når barnas venner får lappenTror det er mye mer normalt blant de unge i dag å si fra til hverandre.
|
|
|
#32 |
|
heimføing
|
Sv: Når barnas venner får lappenNessie, du må sørge for at jentene kjører selv. Der tenker jeg at vi mødre har et ansvar for å være gode rollemodeller, m.a.o. ta rattet selv og ikke bare være passasjer når mannen er med på biltur. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Når barnas venner får lappenOg det -ea- sa, jentene må få lappen og kjøre selv. Mellomste er ferdig, Eldste holder på, mens hankjønnet, yngste altså, hverken vil lære bilkjøring eller bruker noe annet enn kollektivt. Noe som kan fungere helt fint så lenge han bor i Stor-Osloområdet. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Tittel og tittel....
|
Men om det er sånn som det var i min ungdom, så har man jo som jente ofte venner som er noe eldre,så i starten er det jo naturlig at man sitter på.
|
|
|
|
#35 |
|
både her og der
|
Sv: Når barnas venner får lappenHuff, gruer meg allerede. Eldstejenta blir 17 i år og skal snart begynne å øvelseskjøre. Allerede neste år kan hun ta lappen! Foreløpig har hun ikke venner som har tatt lappen, men det kommer nok i løpet av året.
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002) Sist redigert av cora : 06-03-16 kl 11:28. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Når barnas venner får lappenJeg anbefaler å starte øvelseskjøringen tidlig, allerede som 16-åring, så de får kjørt mye før de skal avsted på egen hånd. Dette for å gjøre dem til trygge sjåfører, da blir det mer naturlig at de kjører istedet for å sitte på også. Og lån gjerne bort bil, den som har lett tilgjengelig bil kjører ofte. Og lån bort den største og sikreste bilen.
|
|
|
#37 |
|
Erfaren nok
|
Jo, men jeg tenker på at jenter på 16-17 år ofte sitter på med gutter som er 18-19 år. Det har vi jo dessverre sett litt av i ulykkesstatistikken også
|
|
|
#38 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Når barnas venner får lappenKjenner at jeg gruer meg til å slippe taket.
|
|
|
#39 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Når barnas venner får lappenJeg ser ikke helt hvilken nytte det å ringe hverandre har, med mindre man har fått kjennskap til at den andres barn har vært i klammerier, ble funnet døddrukken et sted eller kjører villmann i sentrum. Da den tid kommer vil jeg jo anta at vi foreldre kommer til å være enige om at ungene må få beskjed om å kjøre pent, men dobbelt opp med formaninger (?) tror jeg har lite for seg. |
|
|
|
![]() |
|
|