|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Jeg fyller rundt år til sommeren og skal ha fest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40 års lag?Bra gjennomtenkt, høres fornuftig ut, hadde gått for dette.
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40 års lag?Jeg tenker enten eller. Enten så ber du alle +one, eller så ber du alle alene.
![]() |
#4 |
Nå også i farger
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40 års lag?
Det er mandags morgen og jeg skjønte ikke helt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
Jeg er enig. Jeg hadde ikke invitert noen venner uten partner, og ingen av oss har heller blitt invitert uten partner. Jeg tror ikke det er vanlig.
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40 års lag?Helt innafor å be kolleger uten følge. Jeg syns det er noe helt annet enn å be venner uten følge. Dette er vanlig i mitt miljø, og det hadde vært verkelig om Høvdingen skulle bli bedt i min kollegas førtiårsdag, selv om jeg ble det.
![]() |
#7 |
Har bakt søte kaker
|
Jepp, enten alle med partner eller alle uten. Jeg ville synes det var rart om jeg som kollega ble invitert alene, mens det var masse par i bursdagen.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Tja. Jeg har flere kollegaer og venner der jeg ikke ville stusset på å bli invitert aleine, mens til andre venner ville det vært kjemperart. Så kommer litt an på relasjonen, tenker jeg. Men jeg tror jeg ville invitert mannen til hun venninnen til venninnen din (mandag, ja), dersom du har en relasjon til ham og dere ellers omgås dem som par. Men kollegaene mener jeg helt klart kan inviteres uten følge.
![]() |
#9 |
Nå også i farger
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Hm, litt delte meninger her da ser jeg. Om alle inviteres med partner er det kun min bestevenninne som kommer uten. Det føles ikke helt greit det heller. Det er viktig for meg å gjøre dette "riktig", så ingen blir fornærmet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Jeg er nesten 100 % sikker på at jeg inviterte noen par og noen venner uten partner i min egen 40-årsdag, og jeg tror ikke det falt meg inn at jeg skulle gjort noe annet. Et par av vennene mine (som flere av FP-vennene, særlig de fra andre deler av landet) har jeg omtrent ikke sett partneren til engang, og det samme gjelder kolleger, dersom jeg skulle invitert noen av dem.
![]() |
#11 |
Nå også i farger
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?
Vi omgås ikke som par (mannen til venninna til venninna). Det er kun vi tre jentene som gjør ting sammen. Men jeg kjenner han litt, det gjør jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Hvis jeg kjente partneren til min venn/venninne litt, og forsåvidt kunne tenke meg å ha vedkommende der, kunne jeg sagt ved invitasjonen at "det er hyggelig hvis h*n har lyst til å være med, men dersom h*n ikke har så lyst til å komme på en fest med så å si bare fremmede, så skjønner jeg det godt, så det er helt opp til dere".
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Da ville jeg bare invitert henne, uten partner.
![]() |
#14 |
Textrovert
|
![]() |
#15 |
Nå også i farger
Han er superhyggelig, men jeg tror kanskje han vil syns det er litt rart å bli invitert? Ikke helt sikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Å invitere kollegaene mine sine partnere, ville føltes helt unaturlig, i hvert fall. Jeg er mer usikker på partneren til venninna, men tror jeg ville gjort noe à la det Skilpadda skisserer.
![]() |
#17 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Sist mannen og jeg feiret runde dager inviterte vi begge et par kolleger med partnere, men vi hadde akkurat samme diskusjon i forkant siden vi aldri hadde snakket med samboer/ektefelle til kollegene. 4 av 5 partnere takket høflig nei, mens ektefellen/samboeren som kjente oss kom på festen. Regner med at interessen for å gå på en fest der man ikke kjenner noen bortsett fra egen samboer/ektefelle ikke var så stor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Jeg synes det er helt greit å invitere de partnerne man kjenner, men ikke de andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Vi gjorde det i alle fall slik før da vi var avhengige av barnevakt hvis begge skulle dra. Jeg regner med at mange tenker som oss; at festen skal være både gøy og givende for begge parter hvis man skal orke å styre med barnevakt. Hvis man bare går av ren høflighet/fordi man ble invitert, skjønner jeg godt at man heller sparer barnevakten til en annen gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Invitere med eller uten partner til 40-årslag?Min første tanke var at enten inviteres alle med partner eller ingen, men så begynte jeg å tenke på alle 40-årsfestene jeg har vært på og ser at det ikke er slik. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|