Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Taxi alene: Setter du deg foran eller bak?
Setter meg bak, bor utenfor storby 59 30,41%
Setter meg foran, bor utenfor storby 12 6,19%
Setter meg bak, bor i storby 105 54,12%
Setter meg foran, bor i storby 13 6,70%
Tar aldri taxi alene 5 2,58%
Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-16, 21:57   #41
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?

Jeg bor utenfor storby, og jeg setter meg alltid, uten unntak, bak i en drosje.

Sitter jeg foran i en bil, føler jeg et ansvar for å chatte med sjåføren (etterslep etter to somre med haiking Irland på kryss og tvers, og venninna mi og jeg bytta på å sitte foran og bak hver andre gang. Ha ha - hun fikk takk og lov ansvar for å føre samtale med den katolske presten. )

Sitter jeg bak, slipper jeg som regel unna med å svare ja og ha om sjåføren prøver prate. Jeg suger hoppetau på smalltalk med fremmedfolk.

Gammel 31-01-16, 22:22   #42
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg setter meg bak om jeg kan. Jeg har aldri opplevd noe ubehagelig, men vil helst ikke måtte småprate.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 22:23   #43
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Bak, men jeg synes å erindre at det var vanligere å sitte foran da jeg bodde i Bergen, for sånn 18 års tid siden (!), og at jeg gjorde en klassisk "Ny i byen"-tabbe i Oslo og satte meg foran etter jeg flyttet, og skjønte at det var helt, helt feil. Jeg småprater minst mulig, så det føles greit med litt avstand. Tar veldig sjelden taxi på natten lenger da, så det er stort sett i forbindelse med jobbturer og sjelden aleine.

Gammel 31-01-16, 22:24   #44
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg sitter alltid bak når jeg tar taxi. Foran sitter jeg bare hvis det er fullt i baksetet.

Samme her

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 22:31   #45
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg setter meg alltid bak, så fremt det ikke er fullt i baksetet.

Gammel 31-01-16, 22:31   #46
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjør begge deler. Normalt sett så føler jeg at en biltur i total taushet er litt kjpt og unaturlig, så om jeg er i det pratsomme hjørnet så spør jeg gjerne sjåføren om det er grei at jeg setter meg foran. Det skal også sies at jeg ikke er så glad i å sitte bak i bil.

Om jeg ikke er interessert i å prate (type trøtt og brisen etter en bytur :P ) så setter jeg meg bak. Da sier jeg bare hvor jeg skal, og så sitter jeg og halvdupper turen gjennom

Har aldri opplevd tilnærmelser fra taxisjåfører på noen måte. (Det har jeg derimot opplevd av en bussjåfør, men det er en annen storry)

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 22:33   #47
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Alltid bak.

Har aldri opplevd noe utrivelig i taxi, verken i Trondheim, Moskva, Paris eller Toronto +++. Er det vanlig, altså? Har jeg aldri hørt om heller, her i byen.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 22:34   #48
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Alltid bak. Kunne svart at jeg ikke tar taxi alene, men det gjør jeg en sjelden gang til toget hvis flyavgangen er kl 07. Jeg tar helst banen, og alltid det etter en fest i byen.

Gammel 31-01-16, 22:46   #49
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alltid bak. Å sitte foran føles altfor intimt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 23:03   #50
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bak i Norge, med mindre jeg kjører med ungene, da sitter de bak og jeg foran. Men dersom jeg er i ny by/nytt land og vil se meg rundt og sånt, og spørre sjåføren om ting, så kan jeg finne på å sitte foran.

Gammel 31-01-16, 23:04   #51
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg sitter alltid bak når jeg tar taxi. Foran sitter jeg bare hvis det er fullt i baksetet.

Meg også. Svarte at jeg bor utenfor storby, men stort sett tar jeg drosje når jeg skal fra Oslo og hjem utenfor kollektivtransporttiden til der jeg bor. Har aldri opplevd noe guffent i drosjene.

Oftest setter jeg meg diagonalt i forhold til sjåføren slik at vi kan prate om hen vil det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 23:04   #52
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt automatisk bak.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 23:04   #53
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alltid bak.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 23:06   #54
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det er mest naturlig å sette meg foran når jeg setter meg inn i en bil sammen med andre folk, om det er drosjesjåfører eller andre. Etter å ha fått tilbakemelding om at det er veldig rart og brudd på alle normer, har jeg imidlertid begynt å sette meg bak.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 23:10   #55
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Alltid bak.

Satt meg foran en gang og sjåføren ryddet panisk for å gi meg plass. Alltid bak etter det.

Gammel 31-01-16, 23:22   #56
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alltid bak, så fremt jeg ikke må sitte foran av plasshensyn. Når vi er flere (i jobbsammenheng) er det stående regel om at den som sitter foran må betale, og siden jeg hater reiseregninger stuper jeg bak, da også.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 23:29   #57
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Alltid bak! Både for min egen og sjåførens intimsones del.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 23:30   #58
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alltid bak.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 23:36   #59
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Alltid bak når jeg er i Oslo eller andre større byer. Foran ellers hvis jeg er alene, med mindre jeg absolutt ikke vil prate. Hatt mange flott mennneskemøter i taxi.

Ser jeg at sjåførens ting ligger foran spør jeg høflig om h*n helst vil at jeg skal sitte bak.

Jeg setter meg aldri rett bak sjåføren om jeg er alene. Det er veldig ubehagelig for mange sjåfører, som faktisk også har sin egen personlige sikkerhet å tenke på.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-16, 23:48   #60
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid sittet bak, både når jeg har bodd i storby og småby, og når jeg er ute og reiser. Liker å drive med mitt mens vi kjører, og er ikke interessert i prat og slikt

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:19.