Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Glutenfritt godt brød?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-16, 19:41   #1
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Glutenfritt godt brød?

Oppskrift på glutenfrie brød som ikke er tørre etterlyses.
Jeg baker mye og glutenfritt går helt fint i alt av kake og kjeks, men brød, not so good.
Så oppskrift og tips til hvordan få best mulig resultat, blir satt stor pris på.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 19:48   #2
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfritt godt brød?

Jeg synes det er kjempevanskelig, og har mange mislykkede forsøk bak meg. I det siste har jeg brukt melmikser fra Det glutenfrie verksted, og da blir det bra hver gang! Fiberbrødet er kjempegodt, og loffen smaker loff. Men klart, det koster litt, så kanskje ikke praktisk hvis en spiser mye brød. Noen ting jeg har kommet frem til at hjelper:
* Kjøkkenmaskin med eltekrok, det hjelper enormt
* Fiberhusk som røres ut i fingervarmt vann med gjær og en anelse honning eller sukker hjelper på å få det luftigere
* Bruk muffinsformer hvis du skal lage rundstykker

Jeg har kjøpt et par utgaver av Allers Glutenfri som har masse fine oppskrifter, du kan jo sjekke om det er å få tak i. Elllers har Glutenfree girl eksperimentert en del med melblandinger vet jeg, men det er ikke alle typene en får tak i her. Det er vel mange oppskrifter på blogger osv. også, men har ikke prøvd dem.

Gammel 23-01-16, 19:50   #3
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg gidder ikke bake, kjøper gode glutenfrie brød på Baker Hansen.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 19:52   #4
Christa

Christa sin avatar

Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Takk for tips ingling!

Hvor kjøper du melmiksen fra Det glutenfrie verksted?
Muffinsformer til rundstykke må jeg teste.
Bruker kitchenaid med eltekrok, men kanskje jeg ikke elter lenge nok.

Gammel 23-01-16, 19:53   #5
Christa

Christa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg gidder ikke bake, kjøper gode glutenfrie brød på Baker Hansen.

Har de forskjellige typer?

Gammel 23-01-16, 20:22   #6
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Prøv å bak med schAr melet, mix b. Det er kun det jeg bruker p bake med og jeg baker stort sett ca 40 brød i Mnd med godt resultat.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 20:48   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper mest jeg og.
Et lokalt bakeri her har godt brød. Ellers synes jeg en del i fryseren er ok også, som feks Semper.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 20:52   #8
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Har de forskjellige typer?

De har tre typer.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-16, 21:55   #9
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Takk for tips ingling!

Hvor kjøper du melmiksen fra Det glutenfrie verksted?
Muffinsformer til rundstykke må jeg teste.
Bruker kitchenaid med eltekrok, men kanskje jeg ikke elter lenge nok.

Jeg kjøper det på Meny. Jeg bruker Kenwood med eltekrok, KA skal jo være minst like bra, men må stå minst 5 minutter. Vet at noen synes kefir hjelper på tørrhet, men vet ikke om du må ha melkefritt?

Jeg kjøper også på Baker Hansen, de er kjempegode. Og så har de gode boller og muffins.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:26.