Sv: Har du et norsk hjem?
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Jeg syns det er interessant å se av pollen så langt at det er langt fler som har nespressomaskin enn Kähler-greier. Selvsagt er det ikke alle som har dette, men jeg tror et norsk gjennomsnittshjem har et visst utvalg av disse tingene. Det er jo ting som i stor grad definerer denne tidens interiørtrender.
Du (og artikkelen) har sikkert rett i at disse tingene er veldig tidstypiske, og at veldig mange som driver og innreder og kjøper lysestaker og slikt nå for tiden kjøper disse modellene. Men jeg tror det er lett å overvurdere hvor stor del av befolkningen som er "interessert i interiør", særlig hvis man er interessert selv. Det er jo ganske mange som enten ikke er særlig interessert i design/interiør, eller som ikke prioriterer å kjøpe nye pyntegjenstander av andre grunner (økonomi, eller plasshensyn, eller at de har en etablert stil som de ikke ønsker å endre eller fornye). (Pluss at en del av dem som er interessert ikke ønsker å følge den "vanlige" trenden, såklart.)
Det overrasker i alle fall ikke meg at Nespressomaskin er den vanligste dingsen på listen (når vi ser bort fra flatskjerm, som er en så åpenbar outlier).