|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Ny bunad til konfirmasjon. Når bør den bestilles?Datteren skal muligens konfirmeres våren 2017. Hun ønsker seg muligens en Østfoldbunad. Hun kommer mest sannsynlig til å vokse i både lengden og bredden i løpet av det neste drøye året.
![]() |
#2 |
Audacious
|
![]() Sv: Ny bunad til konfirmasjon. Når bør den bestilles?Sjalet og lomma kan jo uansett broderes først, og forkleet sys - hvilket forkle skal hun ha, forresten?
![]() |
#3 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Ny bunad til konfirmasjon. Når bør den bestilles?
Hun er ikke en gang sikker på om hun skal konfirmere seg og om hun ønsker seg bunad, så vi er litt der. Derav litt vanskelig å langtidsplanlegge, altså.
![]() |
#5 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Ny bunad til konfirmasjon. Når bør den bestilles?Der vi skal sy bunad til min 2017-konfirmant, starter husfliden med bunadsøm rett over nyttår til konfirmantene som skal konfirmeres på våren. De vil gjøre det så tett opptil som mulig fordi slike 15-åringer har en lei tendens til å fortsatt være i voksealderen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Ny bunad til konfirmasjon. Når bør den bestilles?Også tenker jeg at bunader med mye broderier nok med fordel kan igangsettes så tidlig som mulig. "Vår" bunad har bare broderier på skjorten, så der er det bare snakk om håndsøm av stakk, liv, skjorte og underskjørt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny bunad til konfirmasjon. Når bør den bestilles?Når vår konfirmant ble konfirmert var det for sent for levering av oslobunsden i desember for levering i slutten av mai . Det holdt akkurat med beltestakken som hun endte med med .Så man bør regne med minst 6 mnd til 1 år avhengig av bunaden . |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Ny bunad til konfirmasjon. Når bør den bestilles?Skal man ha en konfeksjonssydd bunad og ikke skreddersydd klarer ihvertfall Solhjell å levere på 3 mnd. Jeg bestilte bunad i slutten av januar i fjor og fikk den levert i 18. mars, da sydde jeg i alle de ørten knappene selv.
![]() |
#11 |
Rastløs dagdrømmer
|
Jeg bor i Moss. Har ikke vurdert om vi skal ha konfeksjonssydd eller skreddersydd.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ny bunad til konfirmasjon. Når bør den bestilles?Ett år på forhånd måtte vi bestille
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Greit å vite. Årene går så fort. Hvor bestilte dere fra? Her i byen eller Mandal?
![]() |
#17 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Ny bunad til konfirmasjon. Når bør den bestilles?Storesøs har beltestakk fra Telemark. Første møtet vårt med Norsk Flid og prøving/bestilling var i sommerferien året før. Siste måltaking var rett før jul, bunaden var ferdig i mai. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Epikur
|
![]() Sv: Ny bunad til konfirmasjon. Når bør den bestilles?Vi skal bare sy bunadbluse og tilpasse en bunad til min 2017-konfirmant, så vi fikk beskjed av husfliden å ta kontakt til høsten for å avtale prøvinger gjennom våren. Hun kan umulig være ferdigvokst, så jeg håper blusen blir bra allikevel.
![]() |
#19 |
--
|
![]() Sv: Ny bunad til konfirmasjon. Når bør den bestilles?Jeg har fått min stakk til Østfoldbunaden sydd på Husfliden i Moss. Jeg fikk noen deler til konfirmasjonen min, men den ble ikke ferdigstilt før ca 10 år siden. (lang historie, ikke Husfliden sin skyld |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ny bunad til konfirmasjon. Når bør den bestilles?Denne tråden fekk i alle fall meg som begynne stresse med bunad NO på konfirmant i 2020, til å roe meg
![]() |
![]() |
|
|