|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
| Se resultatene: Kjøpt bolig siste to år? Hvor fant du annonsen først? | |||
| Finn.no |
|
50 | 98,04% |
| Facebook-feeden min |
|
0 | 0% |
| I en kjøp/salg-side på Facebook |
|
0 | 0% |
| I andre sosiale medier |
|
0 | 0% |
| Annonse i papiravis |
|
0 | 0% |
| Nettannonse på nettavis/nettside |
|
1 | 1,96% |
| Hjemmeside til eiendomsmegler |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 51. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Glamorøs
|
Sv: Har du kjøpt bolig siste 2 år? Hvor fant du annonsen?Ganske entydig svar.
|
|
|
#22 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Har du kjøpt bolig siste 2 år? Hvor fant du annonsen?Finn.no for salg og kjøp av bolig til barnefamilien.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#23 |
|
fri
|
Sv: Har du kjøpt bolig siste 2 år? Hvor fant du annonsen?Ja, veldig entydig svar. Det er nok litt lokale forskjeller, men jeg tror ikke det lønner seg med avisannonser i tillegg til Finn.no. Det blir jo fort 10 000 for en annonse. Da er det bedre å heller bruke litt penger på Facebook-annonsering, noen eiendomsmeglere tilbyr jo det. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du kjøpt bolig siste 2 år? Hvor fant du annonsen?Jeg har ikke kjøpt og skal ikke kjøpe, men hvis jeg var på markedet hadde jeg sett på finn.no. Jeg sjekker regelmessig finn.no for mitt område og andre områder jeg har et forhold til, for å se hva som ligger ute. Dvs. at jeg kunne endt på visning på hus jeg egentlig ikke hadde tenkt å gå på, dersom jeg så dem på finn.no og syntes de var interessante.
|
|
|
#25 |
|
fri
|
Sv: Har du kjøpt bolig siste 2 år? Hvor fant du annonsen?Nettopp, og da kan man faktisk snappe opp folk som ikke aktivt er på utkikk etter hus, selv om man ikke bruker penger på avisannonse. Det er jo uforholdsmessig dyrt rett og slett. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Har du kjøpt bolig siste 2 år? Hvor fant du annonsen?
Enig, bortsett fra at jeg ikke kan gå på visning. :impulskjøper: |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Har du kjøpt bolig siste 2 år? Hvor fant du annonsen?De gangene jeg har kjøpt bolig har det vært lokalavis (papir) og Finn.no som har vært tingen. Plakat på huset er også en god ting - men den kommer som regel opp etter publisering på nett. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har du kjøpt bolig siste 2 år? Hvor fant du annonsen?Finn for 2 år siden.
|
|
|
|
#30 |
|
heimføing
|
Sv: Har du kjøpt bolig siste 2 år? Hvor fant du annonsen?Den ene jeg solgte i høst var det papiravisannonse inkludert i prisen, kunne ikke velge det bort. Må tilstå at jeg ikke så min egen annonse på papir engang, men fikk en pdf fra megleren. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
fri
|
Sv: Har du kjøpt bolig siste 2 år? Hvor fant du annonsen?Ja, det er jo velkjent i markedsføringsteori at det mest effektive er at man ser objektet i flere medier og flere ganger. Jeg tror nok at avisannonse både kan få noen som i utgangspunktet ikke er på utkikk til å legge merke til en bolig, samtidig som den kan minne dem på boligen som de kanskje har sett på Finn.no først. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Har du kjøpt bolig siste 2 år? Hvor fant du annonsen?Personlig tror jeg ikke en avisannonse hadde gjort noen forskjell. Når jeg ser på hus (vi har ingen planer om å kjøpe, men kan jo ikke risikere å gå glipp av drømmehuset), så ser jeg jo utfra annonsen på finn om det er noe jeg kan tenke meg eller ikke. Jeg vil tro at hvis jeg var aktivt på boligjakt ville jeg hatt epostvarsel på finn i det aktuelle området. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Har du kjøpt bolig siste 2 år? Hvor fant du annonsen?Jeg tror ikke annonseringen hadde gjort noen stor forskjell ift. om jeg hadde kjøpt eller ikke, hvis jeg først var på en visning og likte huset og hadde råd.
|
|
|
#36 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Har du kjøpt bolig siste 2 år? Hvor fant du annonsen?Vi kjøpte et nybygg som skulle bygges frem i tid, og det lå ikke på finn. Det var egentlig helt tilfeldig at vi fikk vite om det og kontaktet utbygger. Da etter å ha fulgt med på finn i to år for å finne det vi ville ha i området. |
|
|
|
![]() |
|
|