Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nyttårsforsetter 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-16, 20:41   #21
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsforsetter 2016

Jeg skal ned noen kg slik at jeg ikke trenger å kjøpe nye bukser. Det er så vidt jeg får dem på meg nå. Etter at jeg gikk ned 16 kg for et par år siden så har det sneket seg på endel kg. Orker ikke å veie meg for å sjekke hvor mange kg det er.

Jeg har lyst til å begynne og løpe. Har ikke så mye tid tilgjengelig, men jeg bør klare å skvise det inn på vei hjem fra jobb, når ungene er på trening el.l. Jeg trener allerede tre ganger i uken og skal fortsette med det, så løpingen blir i tillegg. Trenger kondis + kaloriforbrenningen.

Gammel 03-01-16, 20:51   #22
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, jeg skal prøve noe nytt i år. Jeg skal prøve å ikke kaste bort så mye tid og krefter på folk som gang på gang viser seg å ikke være verd innsatsen.

Denne er jeg begynt med allerede.

Også skal jeg være mer positiv og gavmild. Og bruke naturen for det den er verdt. Og ta masse bilder.

Gammel 03-01-16, 21:04   #23
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil kose meg mer og stresse mindre.
Bruke mer tid på jentene min for de er jo faktisk veldig morsomme.
Begynne å løpe fast for det liker jeg når formen etterhvert blir bedre.
Fortsette med yoga og kettlebelltrening.
Få orden på søvnen.
Spise bedre. Jeg har IBS, og når jeg lar det skli ut blir jeg bare dårlig.
Lære å spille sax igjen.
Være mer kreativ. Lage flere julegaver blant annet.
Begynne å studere eller skaffe meg en jobb.
Shoppe mindre.

Lang liste gitt.
Mye av det handler jo om å bli bedre på ting jeg allerede gjør, og ellers så er jeg ikke opptatt av perfeksjon.

Sist redigert av frukt : 03-01-16 kl 21:25.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 21:05   #24
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

100 turer ut med barn(a) minimum 30 min
52 nye middagsrettet
Slanke garnlageret
Opp av sofan og løpe 5km i september
Bli mer strukturert - handling/rydding
Tror jeg skal kopiere Amylin og prøve på en offlinekveld i uka

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 21:13   #25
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har noen planer i alle fall:
- Være mer ute på tur og bevege meg mer
- Shoppe mindre og bruke opp det vi har
- Kaste mindre mat og bruke opp rester mer
- Være mer sosial og invitere særlig yngste sine venner oftere
- Spise mindre søtt og ikke i ukedagene

Gammel 03-01-16, 21:15   #26
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal drikker mer bobler og vin .
Og jeg skal innen sommeren klare å løpe 10k sammenhengende, med verdigheten i behold (har ikke definert en tid enda, arbeider foreløpig med å klare å løpe mer enn 5k uten at hjernen går i dvalemodus, fordi det er så kjedelig og slitsomt). Jeg har heller ingen strategi for hvordan jeg skal få til dette enda. Men nå er det sagt.....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 21:19   #27
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Forsettene mine for i år er å bli mer fleksibel (pågående prosjekt fra tidligere) og å være snill med folk.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 21:20   #28
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har bare ett, og det har jeg for andre år på rad:

Jeg skal kjøpe friske blomster til meg selv hver helg.

Jeg klarte for en gangs skyld å holde nyttårsforsettet mitt hele året, og det har bragt meg mye glede med flotte blomster i stua hver helg. :-)

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 23:15   #29
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skal opprettholde treningen på et greit nivå. Enten elsykle 100-180 km i uka, eller litt mindre og spe på med løping/rask gange inntil 50 km i uka.

Jeg skal besøke begge søstrene mine minst to ganger i løpet av året. De bor langt borte, på hver sin kant.

Jeg skal planlegge og bestille sommerferien før påske.

Gammel 03-01-16, 23:21   #30
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg begynner på Tae kwon Do ( )i morgen sammen med junior. Målet blir å holde ut. Trenger virkelig å trene mer. Målet er ellers å bli flinkere på friluftsopplevelser med barna. Har blitt bedre, men ikke helt der at jeg er fornøyd.

Har ellers konstante forbedringsmuligheter for ukeshandling, mer grønnsaker og snop kun på helg.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 23:38   #31
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mindre skal, må og bør. Bli flinkere til å gjøre ting fordi JEG vil og å leve litt etter Fugelli. Bra er bra nok.

Gammel 03-01-16, 23:46   #32
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Finne flere geocacher, fortsette å si ja når noen inviterer meg, spille mer Nintendo og brettspill, bake færre kaker og flere brød og knekkebrød, invitere gjester oftere og ikke få flere fastboende katter.

Gammel 04-01-16, 00:43   #33
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Se mer tv og kjøpe mindre mat. Få fast plass til symaskinen og bruke den mye. Pakke ut resten av flyttelasset og kvitte meg med det jeg ikke trenger.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 00:50   #34
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 06:53   #35
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal trene mer, og bli kvitt lakenskrekken, også skal jeg bli flinkere til å lage meg matpakker.

Sist redigert av My : 04-01-16 kl 10:40.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 08:18   #36
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjøre mer av det som gjør meg hverdagsfornøyd og mindre av det som jeg føler kreves. Det betyr definitivt at jeg ikke skal ha noen store ryddeprosjekter eller hårete treningsmål.

Gammel 04-01-16, 08:31   #37
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Plingo, her.

Slanke garnlageret

Opprinnelig lagt inn av him, her.

I år er året for skrotboller og garnslanking!

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg skal som deg slanke garnlageret mitt.

Jeg har hørt at Markedsplassen på FP er et hett sted å kvitte seg med garn på.

Gammel 04-01-16, 08:32   #38
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal bli flinkere til å invitere folk. Vi var, i mange år, veldig flinke til det, men det siste året har det falt litt sammen. Så målet er å invitere flere på middag.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 09:27   #39
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Fortsette å trene. Begynne å spille squash igjen med Drømmemannen. Holde flere middagsselskap - det er så gøy. Gjøre mye mer av det jeg synes er gøy. Se mer på tv. Mindre surfing. Prioritere teater og ballett. Oftere på biblioteket. Kjøpe flere sko til meg, færre klær til barna. Få orden i skap og skuffer.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 09:58   #40
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Her blir det nyttårsfortsetter, altså de samme forsettene som jeg alltid har etter en jul med utskeielser: Trene mer og spise sunnere.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:08.