Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Helstekt indrefilet og tilbehør

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-15, 23:37   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helstekt indrefilet og tilbehør

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg synest det er veldig godt med smørsteikte gulrotstaver og asparges til. Det er ganske enkelt og, skjær gulrøttene i tynne staver, omtrent som aspargesen og steik i mykje smør (det er jo festmat?) saman med aspargesen. Det blir både veldig godt og fargerikt.

Enig, og asparges er veldig godt.

Vi smørsteker ofte halve rosenkål. Det er nydelig med litt spekeskinke eller bacon, evt littegrann løk, gjerne noen hakkede nøtter, litt honning og litt revet sitronskall.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-15, 23:41   #2
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Enig, og asparges er veldig godt.

Vi smørsteker ofte halve rosenkål. Det er nydelig med litt spekeskinke eller bacon, evt littegrann løk, gjerne noen hakkede nøtter, litt honning og litt revet sitronskall.

Spennande. Eg strever veldig med å gjere rosenkål godt, kanskje eg skal prøve det ein gong.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-15, 23:54   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Spennande. Eg strever veldig med å gjere rosenkål godt, kanskje eg skal prøve det ein gong.

Det er den eneste formen for rosenkål jeg får ned. Strever fremdeles med smak og konsistens på kokt rosenkål fra barndommen. Når du råsteker dem (ikke forvell først, da kommer den kokte, ekle smaken!) blir de deilige og nøtteaktige i smaken. Hverdagsvarianten er ofte bare stekt med salt og pepper. Noen biter spekeskinke/ bacon i hever smaken. Stek på middels varme, men lenge nok til det det blir sprøtt, og rosenkålene må bli møre uten å bli svidd. Del gjerne de største i kvarte biter.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-15, 10:57   #4
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er den eneste formen for rosenkål jeg får ned. Strever fremdeles med smak og konsistens på kokt rosenkål fra barndommen. Når du råsteker dem (ikke forvell først, da kommer den kokte, ekle smaken!) blir de deilige og nøtteaktige i smaken. Hverdagsvarianten er ofte bare stekt med salt og pepper. Noen biter spekeskinke/ bacon i hever smaken. Stek på middels varme, men lenge nok til det det blir sprøtt, og rosenkålene må bli møre uten å bli svidd. Del gjerne de største i kvarte biter.

Hørtes godt ut, dette skal jeg prøve ut

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.