|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tips til julekaker som skal lages med 9-åringen?Minsten kom til meg for et par uker siden og sa "tenk hvis du ikke hadde vært lærer mamma, da kunne du vært mye mer sammen med oss." Mamma har da dårlig samvittighet og trenkte at jeg kunne bøte litt på det med å lage julekaker med han neste uke når vi har to feriedager som storebror ikke har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Tips til julekaker som skal lages med 9 åringen?Cookies med sjokolade er enkelt og godt. Til julen pynter jeg dem med røde og grønne non-stop |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til julekaker som skal lages med 9 åringen?Risboller. Frøkna mi lager dem nesten selv, jeg bare hjelper litt til med røra. Så kan mor drikke kaffe og spille julesanger og skravle med avkommet.
![]() |
#5 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Tips til julekaker som skal lages med 9 åringen?
![]() |
#6 |
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til julekaker som skal lages med 9-åringen?Det er jo ikke kaker, men hva med hjemmelaget marsipan? Kan blandes med ulike farger og trilles til figurer, eller bare lage kuler og evt dyppes i sjokolade. Superenkel oppskrift som følger: |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til julekaker som skal lages med 9-åringen?Eller sjokoboller. (OK, vi kalte det negerboller tidligere, men jeg ser jo at den ikke går.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Trøtt
|
![]() Sv: Tips til julekaker som skal lages med 9-åringen?Havreflarn er superenkelt. Brune pinner er superenkelt (og bedre enn colakaker, syns jeg). Forme marsipanfigurer og dyppe i sjokolade er ikke superavansert.
![]() |
#9 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Tips til julekaker som skal lages med 9-åringen?Kokosmakroner og serinakaker. Lette deiger å lage og går utrolig raskt. Lite søl er det også.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til julekaker som skal lages med 9-åringen?Mine har vært med å lage cookies, havreflarn, risboller spekulsi og kransekakestenger(jeg lagde massen i forkant) i år. Tror det holder med julekaker hos oss.
![]() |
#11 |
I mål
|
![]() Sv: Tips til julekaker som skal lages med 9-åringen?Jeg har kjøpt ferdig marsipan (sånn Odense) som vi skal farge i ulike farger og dyppe i sjokolade i morgen, barna skal få lage figurer som de vil. Det blir sikkert gøy og udelikat |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
![]() Sv: Tips til julekaker som skal lages med 9-åringen?Skjær en kransekakerull i skiver på 0,5 cm og stek i 10 min på 175 grader, ikke brenn de |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() Sv: Tips til julekaker som skal lages med 9-åringen?Alternativt marsipancookies i disse priskrigdager |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Tips til julekaker som skal lages med 9-åringen?Serinakaker.
![]() |
|
|