Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tynnribbe på ikke-julete vis?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-15, 09:01   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tynnribbe på ikke-julete vis?

Mannen kjøpte ribbe i går som han mente vi skulle ha i helgen.

Man kan jo ikke ha ribbe til middag når det er mindre enn en uke til julaften?!
Eller, jeg kan jo det, for jeg kan spise ribbe tusen ganger i året og likevel mene at det er best i verden, men jeg vil jo ikke ødelegge stasen med å ha det til middag på julaften.

Så hva gjør jeg med tynnribba for å få et supergodt måltid, men som ikke blir det samme som julemiddagen?
Finnes det noe gøyalt å gjøre med den?

Gammel 16-12-15, 09:03   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tynnribbe på ikke-julete vis?

Asiatisk ribbe er helt nydelig. Har ikke oppskriften her, men du finner nok noe når du googler. Ellers kan jeg spørre mamma.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 09:04   #3
Snipp
Aktiv

Snipp sin avatar

Medlem siden: Sep 2015
Snipp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Enig med Kokosbollen, ribba kler asiatiske smaker utrolig godt. Gjerne litt spicy!

Snipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 09:05   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurte på å prøve denne.

http://www.dagbladet.no/2015/12/12/t...stad/42333785/

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 09:15   #5
Ma Dalton
Hupp!

Ma Dalton sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Ma Dalton er litt kul
Standard

Jeg lagde denne i helgen. Den var veldig god!

Gode asiatiske smaker, deilig saus, og god stemning rundt bordet..! Her tar man av svoren, og den steker leeeeeeeeenge. Ikke noe søl, bare masse, masse god smak. Stekepose er ikke noe jeg bruker i det hele tatt til vanlig, men her var det veldig praktisk.

Smakte ikke julete, bare nyyydelig.

Serverte med en rødkålsalat med bl.a. appelsin, granateple, fenikkel etc.
Og en dressing som jeg lagde fritt etter et Jamie-program jeg så her om dagen. Se om jeg huseker: saft av 1/2 granateple, saft av 2 klementiner, 1/2 lime, en raspet halv rødløk, ca. en ss. raspet ingefær (bare saften klemt ut), en dæsj soyasaus. Ble veldig fin farge og veldig godt..

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 09:22   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ma Dalton, her.

Jeg lagde denne i helgen. Den var veldig god!

Gode asiatiske smaker, deilig saus, og god stemning rundt bordet..! Her tar man av svoren, og den steker leeeeeeeeenge. Ikke noe søl, bare masse, masse god smak. Stekepose er ikke noe jeg bruker i det hele tatt til vanlig, men her var det veldig praktisk.

Smakte ikke julete, bare nyyydelig.

Serverte med en rødkålsalat med bl.a. appelsin, granateple, fenikkel etc.
Og en dressing som jeg lagde fritt etter et Jamie-program jeg så her om dagen. Se om jeg huseker: saft av 1/2 granateple, saft av 2 klementiner, 1/2 lime, en raspet halv rødløk, ca. en ss. raspet ingefær (bare saften klemt ut), en dæsj soyasaus. Ble veldig fin farge og veldig godt..

Med litt tilpasning tror jeg denne kan bli veldig riktig til oss.
Generelt, marinere og steke i stekepose gir jo veldig saftig og godt kjøtt, og det blir så lite julete som det kan få blitt.

Gammel 16-12-15, 09:49   #7
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Denne er også fantastisk, langtidsstekt, godt krydret, sprø svor, faktisk bedre enn julematen.

http://heiamat.no/wp-content/uploads...ibbeperf01.jpg

Gammel 16-12-15, 10:10   #8
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Denne er nydelig!

Gammel 16-12-15, 10:18   #9
Ma Dalton
Hupp!

Ma Dalton sin avatar

Ma Dalton er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Denne er også fantastisk, langtidsstekt, godt krydret, sprø svor, faktisk bedre enn julematen.

http://heiamat.no/wp-content/uploads...ibbeperf01.jpg

Enig!

Den har jeg faktisk laget på juleaften en gang....

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 12:54   #10
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har laget denne et par ganger (men ikke tatt bryet med å rulle den). http://www.bbcgoodfood.com/recipes/7...ed-pork-belly-

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-15, 16:37   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Asiatisk ribbe er helt nydelig. Har ikke oppskriften her, men du finner nok noe når du googler. Ellers kan jeg spørre mamma.

Jeg har ikke lagd selv, bare fått servert. Men det var utrolig godt.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.