|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Når pyntes juletreet hjemme hos deg? | |||
1. desember/ første helgen i advent |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 2,47% |
Andre helgen i advent |
1 | 0,62% |
Tredje helgen i advent |
5 | 3,09% |
Fjerde helgen i advent |
14 | 8,64% |
22. desember |
16 | 9,88% |
23. desember |
102 | 62,96% |
Det varierer veldig fra år til år |
20 | 12,35% |
Har ikke juletre |
0 | 0% |
Deltakere: 162. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når pynter du juletreet?Er det virkelig noen av dere som fortsatt synes det er koselig aa ha treet i stuen etter Nyttaarsaften? Jeg synes virkelig ikke noe om juletreet etter at julen er over, mens de faa dagene för jul er skikkelig magiske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Når pynter du juletreet?
Det er vel bare ulik tradisjon for når julen er "over". I mitt hode har heller ikke jeg juletre etter at jula er over,
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 15-12-15 kl 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Når pynter du juletreet?Jeg er oppvokst med pynting av tre lille julaften, men vi har begynt å pynte det søndag før jul. Eldstejenta har bursdag julaften, og vi pleier å ha bursdagsfeiring den søndagen, artig å ha julepyntet hus til da
![]() |
#65 |
Introvert optimist
|
JA!
![]() |
#66 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Når pynter du juletreet?Vi pynter juletreet lille julaften, men har det ikke i tre uker. Men det kan godt stå litt etter nyttårsaften. Litt forskjellig når vi rydder ut jula, men det er som regel ikke så veldig mange dager ut i januar. Når hverdagen begynner og alle skal tilbake på jobb og skole og trening og gulrøtter er jula over hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Når pynter du juletreet?Vi er vant til å gjøre det lille julaften, men de siste årene har vi snakket om at det hadde vært så hyggelig å få det opp før for å ha glede av det lengre. Når nyttår er ferdig så er jeg også ferdig med julen, for å si det slik, så 13. og 20. dag jul blir altfor lenge å vente |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
#69 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jula er jo ikke ferdig 1.januar. Det virker som om det blir vanligere og vanligere å fremskynde julefeiringen, at den starter i desember og nesten avsluttes med juleuken istedenfor å starte med juleaften og så fortsette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Semiaktiv
Kanskje det har med at vi er så vant med å få det vi vi ha, når vi vil ha det, at vi ikke lenger er vant med å vente? Så vi begynner å feire jul når vi vil, ikke når julen egentlig starter, fordi vi kan.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 16-12-15 kl 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eklektisk
|
Det virker sånn. Og det er veldig viktig at noen av julevarene kommer i butikken i september. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Når pynter du juletreet?Veldig godt poeng Isprinsessen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Når pynter du juletreet?Jeg tror dere har misforstått ganske mye, og siden det irriterer dere såpass, så ville jeg kanskje tatt en ny kikk på hva folk faktisk skriver om desember og advent.
![]() |
![]() |
#74 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Når pynter du juletreet?Nei, de eneste jeg er irritert over er de kollegaene som jeg er avhengig av i hverdagen og som tar så lang juleferie at det forsinker meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Når pynter du juletreet?Akkurat i år er det vel ekstra mange som bruker juleferien til reising, for den er lang i år. Barna slutter på skolen den 18. og begynner ikke igjen før 4. januar. Har man mer ferie igjen, så må man gjerne bruke den for meg. :ekstra raus:
![]() |
![]() |
#76 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Når pynter du juletreet?Heldiggrisene barn i Stavanger. I Bergen er det skole til og med 22. desember. For så vidt greit for meg. Jeg har ferie fra 21. desember og kan vaske hus helt alene. Hverdagsluksus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Semiaktiv
![]() Sv: Når pynter du juletreet?Her slutter også skolen 18., så det er relativt lang juleferie for ungene ja.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 16-12-15 kl 10:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Når pynter du juletreet?Her (østlandet) slutter de også 18. desember og begynner igjen 5. januar. Vi tar også juleferie fra 18. Jeg synes det er merkelig å legge seg opp i når andre tar ferie.
![]() |
#79 |
Semiaktiv
Det synes jeg ikke er så veldig merkelig, når man er avhengig av andre for å få gjort det man skal. At en og annen tar ferie utenom vanlig sesong har vanligvis ikke så mye å si, men når veldig mange tar ferie samtidig, på et tidspunkt som ikke ble tatt med i beregninga når man planla fremdriften, så stopper en del ting opp. Et sted jeg jobbet var halve bedriften vekk store deler av september pga at det var så mange som var på jakt. Det kunne være ganske frustrerende til tider, siden det ikke ble tatt med i planen når møter, seminar etc ble satt opp, til forskjell fra fellesferien, jul- og påskeuka. Det samme gjelder jo forresten økende praksis med ovale helger. Man setter liksom ikke opp møter fredager etter kl 14 lenger, for da er det nærmest en menneskeret å kunne ta helg.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 16-12-15 kl 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Når pynter du juletreet?Vi pynter til jul på lillejulaften og treet står til 13. eller 20. dag jul, litt ettersom.
![]() |
|
|