|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#621 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Juletråden 2015Pakket inn julegaver i går, for da kan foreldrene mine ta de med ned når de kommer innom i morgen.
![]() |
![]() |
#622 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2015Julekortene ble sendt i ettermiddag, ribbe til pålegg er stekt, fikk vasket et bad og ryddet godt her og der og ting begynner å bli i rute tror jeg. Delfiakake og lussekatter fikk vi og laget i dag.
![]() |
#623 |
Drømmer
|
![]() Sv: Juletråden 2015Myria: Ja, de er billigst fra før , når man i tillegg får det på salg så sparer man mye penger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#625 |
![]() Sv: Juletråden 2015Jeg har kun min 7-åring å kjøpe leker til. De andre er litt eldre og leker ikke. Det er nesten litt trist.
![]() |
#627 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Juletråden 2015Vi har bakt pepperkaker idag, trodde aldri vi skulle få gjort noe som helst baking men nå lukter det iallfall litt pepperkaker her!
![]() |
#628 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Juletråden 2015Vi har fått kjøpt juletre idag
![]() |
#629 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Juletråden 2015Det eneste jeg ligger virkelig dårlig an med er julekortene. Der har jeg skikkelig vondt i viljen i år kjenner jeg. Ellers går alt etter planen. I dag er det danseforestilling nummer 1 for storesøster og det gleder jeg meg til!
![]() |
#630 |
![]() Sv: Juletråden 2015Jeg mangler enda et par gaver, men stresser ikke med det.
![]() |
#631 |
|
![]() Sv: Juletråden 2015Julekortene sendt avgårde, og de gavene som skal sendes ble kjøpt i går, så da rekker jeg i hvert fall å sende dem innen fristen. I går bakte vi kakemenn og jeg lagde Sarah Bernhard på kvelden, mangler bare sjokoladetrekket på dem. Så det skal nok ordne seg i år også! I morgen skal jeg og eldste på Nøtteknekkeren, det burde hjelpe på julestemningen, vel? Gleder meg!
![]() |
#632 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2015I går laget jeg/vi pepperkakehus (Mummihus ble det i år, det var litt upraktisk med femkantet hus gitt). I dag blir det kokosmakroner.
![]() |
#633 |
Halloen!
![]() Sv: Juletråden 2015Jeg har fem julegaver igjen, men har bare bakt en av mine tradisjonelle 4 sorter (der ferdigkjøpt pepperkakehus teller som den ene sorten.) Tror det må bli bare to sorter + pepperkakehuset i år, jeg, det er rett og slett for mye som skjer utenom hjemmet for tiden til at jeg klarer å henge med på alle "burdene" som følger med jula. |
![]() |
![]() |
![]() |
#634 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Juletråden 2015Jeg tenker at man må bare legge vekk alle "burdene" og heller se på hva som gir juleglede for en selv og familien. Det kan selvsagt være et problem hvis man er uenige innad i familien, f.eks. at barna har andre/høyere forventninger enn det foreldrene har, men da må man heller ta en samtale om hva man som familie har tid/lyst til og hva som er viktigst. Jeg kjenner helt ærlig ikke på en eneste "burde" i julen. Jeg har ingen problemer med å ha julegjester som ser støv i bokhyllene og skitne vinduer fordi for oss er det andre ting (som julekaker) som gir større glede og som vi heller bruker tiden på.
![]() |
#635 |
Halloen!
![]() Sv: Juletråden 2015"Burdene" mine er allerede på et minimum, Myria, derfor baker jeg bare tre sorter, ikke syv. Men den siste tiden har det vært sykdom i nær familie og mye å gjøre på jobb, derfor må jeg visst kutte ned. Det går likar no, med sykdommen, og det er jo tross alt det viktigste! |
![]() |
![]() |
![]() |
#636 |
Eppur si muove.
![]() Sv: Juletråden 2015Godt det går bedre i forhold til sykdom.
![]() |
#637 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2015I kveld har ungene laget risboller til å ha med som julegodt siste skoledag, og jeg har bakt fylte horn med ost og skinke til juleavslutningsfrokost i morgen og på onsdag for hhv 5. og 3. trinn. Må lage en ny porsjon risboller senere en dag, så vi har til oss selv også. Nå hadde jeg ikke nok puffa ris mer enn til akkurat det de trenger å ha med seg på fredag.
![]() |
#638 |
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2015I går lagde jeg snickerskuler og bountykuler og la i fryseren, da er de klare til å duppe i sjokolade i kveld!
![]() |
#639 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Juletråden 2015
Det kan hende de blir litt tørre og ikke henger så godt sammen. Jeg gjorde den feilen å koke lenger enn oppskriften sa en gang for det ble jo ingen endring og da ble kulene ikke så gode. Nå koker jeg maks ti minutter og de blir veldig gode.
![]() |
#640 |
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2015
Men ble blandingen noengang sirupsaktig??
![]() |
|
|