|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#301 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjeneste
Jeg kan virkelig ikke se at det er skolens oppgave å presentere elevene for ulike typer forkynning.
|
|
|
#302 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteJeg har blitt fortalt på FB i dag at dersom jeg ikke ønsker at barna mine skal delta på gudstjeneste kan jeg bare flytte fra Norge. Kjenner jeg får vond smak i munnen av majoriteter som krever at minoriteten skal praktisere deres religion. |
|
|
|
|
|
#303 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteMens jeg kan melde om en skole som har radikalt endret praksis fra i fjor. |
|
|
|
|
|
#304 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Min umiddelbare tanke er at det er en fin vri. |
|
|
|
|
|
#305 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteHer fikk vi beskjed på ukeplanen om at det er skolegudstjeneste neste uke, og at det har blitt sendt ut mail med informasjon hvis det er noen som ikke skal være med.
|
|
|
#306 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteHer er også ordlyden i ukeplan ute av synk med de nye retningslinjene, der står det at man må gi beskjed om man ikke skal på gudstjeneste.
|
|
|
#307 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteFått påmeldingslappe her også. Jeg har sagt at de får bestemme selv, og Snuppa på 10 ville ikke i kirken. Jeg har ikke noen sterke følelser hverken for eller imot egentlig, og synes det er helt ok at julegudstjenesten er en del av den tradisjonelle kultur- og tradisjonsformidlingen, men at den er frivillig.
|
|
|
#308 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Hva slags folk er det som skriver sånt?? |
|
|
|
|
|
#309 |
|
Mother of Dragons
|
Hahaha, vil de at alle som ikke er personlig kristen skal flytte fra Norge?
|
|
|
#310 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteJeg ser at de som er mest ivrige skolegudstjenesteforkjempere (på Facebook), stort sett er folk jeg ytterst sjelden ser i kirken ellers.
|
|
|
|
#311 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjeneste"If God were a liberalist, there wouldn't have been the Ten Commandments. Only the ten recommendations."
|
|
|
#312 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteI år er det for første gang tilbud om skolegudstjeneste (de skal faktisk busses et stykke unna) og vi fikk svarslipp i dag, uten nærmere beskrivelse av det alternative tilbudet annet enn at det finnes, som skal leveres allerede i morgen. Vi sender eldste på gudstjenesten, selv om ingen av oss er kristne eller med i statskirken. Neste gang de har tilbud om skolegudstjeneste vet han hva det dreier seg om og får velge selv.
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. 2008 - 2011 - 2013 Sist redigert av Myria : 10-12-15 kl 21:45. |
|
|
|
|
|
#313 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Nei si det, det var ikke noen jeg har på vennelista, men en venn av en venn.
Det må jo sies at dette var en person og jeg aner hvem det er. Det var vel lov å ikke være personlig kristen, bare man passer på å sende ungene sine i kirka og rundt juletreet. For å gå rundt juletreet var visst et viktig kristent ritual, det står helt sikkert i bibelen. |
|
|
|
|
|
#314 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteJa, jeg mener det står noe om å danse rundt noe i Bibelen...
|
|
|
#315 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteDen årlige skolegudstjenestediskusjonen på FP er en av de tingene som får meg til å føle at FP er som en episode av The Real Hollywood Housewives. Det presenteres en alternativ virkelighet som bare vagt ligner på den jeg kjenner i virkeligheten. Jeg kjenner ingen som synes skolegudstjenester før jul er er et overgrep med forhistoriske røtter. Jeg har fire barn i fire klasser på en av byens største skoler i en av landets største byer, hvor det praktiseres aktiv påmelding, og hvor lærerne forteller at det er et par barn i hver klasse som ikke skal på gudstjeneste. Flyktningebarna med muslimsk kulturbakgrunn skal stort sett på gudstjeneste. Og jeg tror ikke at alle som melder barna sine på julegudstjeneste gjør det fordi de er så fryktelige ureflekterte. |
|
|
|
|
|
#316 |
|
|
Jeg har ett barn som skal på gudstjeneste selv, så nei, jeg synes heller ikke at det nødvendigvis er spesielt lite reflektert å la ungene være med på slikt. Ikke har jeg sett det har blitt hevdet i denne tråden heller, så nå må jeg lese på nytt. Det med at gudstjenesten er et overgrep med forhistoriske røtter har jaggu også gått meg hus forbi, må jeg tilstå. |
|
|
|
|
|
#317 |
|
Glamorøs
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteJeg kjenner meg heller ikke igjen i den oppsummeringen.
|
|
|
#318 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Enig, for meg er det et statement å melde barnet mitt på gudstjeneste. Jeg er lei av at alt skal tukles med. |
|
|
|
|
|
#319 |
|
Glamorøs
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteHvordan i all verden er det å tukle med noe å kreve aktiv påmelding?
|
|
|
#320 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteSelvfølgelig er det tukling. Hva i all verden er problemet med å fortsette å ha aktiv avmelding? |
|
|
|
![]() |
|
|